mollesnutten

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av molle - 23 mars 2014 12:10


Visst va det ett bra ord, känn på de toppers vad kan det betyda.

Min profetia om kommande tråktider, slog fel redan idag.


 


Oliver lät hälsa att hans matte va pigg på att kolla mina bobmurklor.Kul då blir det bombmurkelskogen idag med.


 


Visst är det en förskräckligt vacker skog. Lite trolsk sådär.


 


Den här inkagubben hitta vi.


 


Undrar va den vakar över.


 


Lite lustiga små svampar fanns det också.


 


Och träd med björkticka i flera våningar.Och alla färger från rosa till mörkgrön,beroende på ålder.


Fika blev det också.


 



Snälla virrpanna ge mig leverpastej smörgås sa Oliver.Jag har inte fått mat på sjutusen år.


 


Men matte hör du inte hur det skramlar i våra magar.Nehej hon ger kameran till Olivers matte i stället.


 


Så att ni verkligen ska få se ,hur synd det är om oss.


 


Äntligen fick vi smaka, Oliver tyckte det va fusk att jag fick först.Dessutom mens han åt, så hitta jag en alldeles övergiven ostmacka.Matte vart helt chockerad, är väl en sak om du snor av mig.Men av kompisarna,Molle.Tja den va god fast det bara va ost.


 


Vi hitta ett helt gäng såna här små klibbtickor också i härliga färger fast dom flesta bildera blev skräp.Alltså måste vi tillbaka dit hihi.


 


Det här trädet är så häftigt, sett så här dött ut i flera år.Men det lever tydligen fortfarande.


 


Häftiga vrilen har också växt till sig.


 


Den väger väl mer än trädet snart, undrar om trädet faller då.


Apropå proportioner


 


En jätteliten gran,med en jättekotte i toppen.Kan det va småfolkens julgran kanske och kotten är stjärnan.


Ja du Ronja ,jag tror faktiskt du har rätt. Jag har de toppers.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards