mollesnutten

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av molle - 14 mars 2014 11:34



Påstår att det är så mycket att göra, att hon inte hinner hjälpa mig.I söndags skulle vi ju ut leta bombmurklor.


 


Hörru här finns ju ingen skog.Javisst ja,börjar jag bli senil kanske.Hon skulle ju med idag, eller har jag bara drömt de.


 


Här ligger man och väntar och väntar.Våga faktiskt inte röra mig när hon väl kom.Då kanske hägringen försvinner.


   


Tog med henne till Klockarängsleden istället,inte har man tid att gå långsamt, när hon är med.


 


Gick väldigt långt och väldigt fort,ibland va vi nog lite vilse.För Lizzies tvåbening valde vägen,men sen kände matte igen sig så vi kom hem igen.


Lizzies husse hävdade bestämt,att nån grusväg hade vi inte gått på.Nej just det,kortet ovanför är ju när vi är på väg i början.Sen skyllde han på diskussion om windows 8.1 jaja datanördar.


 


På kvällen va jag trött, men lillhusse jag sover ju.Inte snällt shikanera mig så då.Föresten har jag kommit på att det är mysigt ligga i mattes säng. En stund i alla fall, en liten stund varje kväll.


 


Sen har veckan vart jättebra,nån dag i eker,tisdag på badet,med promis vid säbylund före.Alltså jag har det rätt bra.


 


Sen fick hon den här.Skit också,nu blir det inget gjort längre.Nu kommer hon hänga över den, några veckor.Å andra sidan kanske hon kan sluta kalla alla tickor för, ja just det.Så Sigges matte inte behöver tala om vad de heter.Kom ett annat paket också i veckan,men innehållet är hemligt tills september.


 


Oj idag hade hon visst tagit ledigt.Nu blir det bombmurkeljakt, tror ja den skogen i alla fall.


 


Nähä stora maffiga björktickor då, eller?


 


Vi börjar närma oss där matte tänkt.Men sen hördes ljud från såna som gör sånt här.


 


Nä du molle, såna vill jag inte träffa, sa hon.Nej för nära vildgrisarna vill inte ja va heller.Vi går åt andra hållet.


 


Visst jag bryr mig ju inte om bomberna, fyrverkerier är jag faktiskt lite rädd för.Om man nu måste erkänna sånt.


Nej nu får vi vända, sa hon.Har en tid att passa hemma.Men molle sluta nu greja med kotten, vi måste hem.


 


Och tadamm där va dom, som hon letat efter.


 


Typiskt,när man inte har tid kolla runt.Vi hitta fyra, men finns säkert fler.Dom är nog dessutom på gränsen att försvinna, det ska va nåt geleaktigt i mitten.Det ser ut som det torkat ihop.Ja ja vi hitta dom i alla fall.Och hade inte jag grejat med kotten, så hade hon aldrig sett dem.


 


Dom här däremot,fick hon hitta själv blåsippsknopp.


 


Och nån lite utslagen längre bort.Ni får väl klicka på bilden om ni inte ser.






Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards