mollesnutten

Alla inlägg den 7 mars 2014

Av molle - 7 mars 2014 16:13


Knappt hunnit komma hem från skogen,innan jag ska dit igen denna veckan.Man blir ju faktiskt lite trött.

Tror det beror på att den där sällsynta gula ,visat sig på himlen ganska ofta.


Nån dag så


 


Kolla hon bara såna,inte ett enda kort på mig.


 


Till och med jag tyckte denna va snygg.


 


Men nu får det väl va bra.Denna plockade jag och tog med mig, i fall hon vill ha den sen.


 


Nehej då drog hon runt och kolla om videkissarna skulle slå ut snart.Snacka om våryra.


Nästa gång överraskade hon mig med en ny skog.Trodde inte det fanns några såna kvar,jovisst den kan man nog ta en tur i men jag vet bättre.Dessutom hade hon glömt kameran,lika bra det.Annars kanske hon fått den där bilden, när jag gör en Lizzie.Eftersom det va ofarligt,låg jag nertryckt i ett lerdike på vägen väldigt länge.


Idag du matte får du glömma nördsvamparna.Vi ska träna så du förstår mina,jag har hittat svamp poseringarna.Är ju ett tag sen det växte nåt.


 


Den här till exempel,det finns nåt framför mig.


 


Smyger jag sen i skogen så här.


 


Och sätter mig,betyder det att du ska kolla däråt jag tittar.


 


Lätt som en plätt,eller hur.


 


Attans också felvalt ställe,hon såg dem.Men allt blir ju vackrare i solsken.Nån kantvariant kanske,matte kallar alla för tickor.Ingen riktig ordning på henne.


 

Dom där vildgrisarna är det inte heller ordning på.Brukar inte va så många här,men idag hitta vi både bök och bajs efter dom.Kanske skulle börja sälja bajspåsar till dom, modell större.Kan nog tjäna några grisöron på de.


  



Men matte vi har glömt viktig träning,när jag hittat svamp,ska du.



  Just det kasta en kotte som jag letar upp.


Imorgon ska jag visst till ett favoställe med mina kompisar.Får be Smulan om ursäkt för jag stava fel i söndags.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards