mollesnutten

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

LÖRDAG HELA VECKAN

Av molle - 26 januari 2013 11:33

Lördag hela veckan lång skulle jag vilja ha.

Här va typ 1000 minusgrader när vi vakna igår.Tassarna fick köldkramp när vi va ute på morgon.Virrpannan åkte till verkstan med bilen.Och på middan kom Smulan och Zebbes matte,hämta oss till promis.Då var det -9, kallt sa vi hundar liten promis tack.Man skulle behövt en sån här.

 



Sen på kvällen var det bara -3 på promisen.Yeas hjälper att sjunga protestvisa.Kom igen nu allihop lär er texten.


Idag va det väl -2 när vi hämta Texas och Zebbe + matte då.Stackars Smulan opererades ju i tisdags och får inte följa med på långpromis än.

 

Full fart till matte,älskar va i skogen.Idag hitta vi mest stigar utan skidspår.

 

Fast här gick vi bet fick gå bredvid.Tänk när det finns 3 stigar brevid varann åt samma håll.Då kunde väl en va spårfri,är det för mycket begärt eller?

 

Väldigt kul och skönt va det i alla fall.Men allt kul tar ju slut nån gång,dags för hemfärd.

 

Nehej hamna här,tradig du är matte jag har inte gått ner i vikt.Nej 27,0 där ser du då hmm sa hon.Bra om du kunde sitta still,den slog mellan 26,3 och 27,0.Jag bestämde att det va 27,0 annars kan du väl köpa, hela hundgodisaffären så blir jag väldigt tjock.

 

Nehej det va hon inte på humör för.Bajspåsar onödig utgift,om jag får va i skogen jämt behöver du inte dem.

Lick treat bacon,gott, ligger i mattes jack ficka.Här där vi bor är jag ju rädd för allt,ska bli riktigt gott att gå ut i fortsättningen.Här har jag ju inte kommit ur spökåldern än, fast jag är fem år.  

Ett sånt där ben ur påsen mumsar jag på just nu.Torkad kohud och kyckling,inte så stora men väldigt goda.Tar ändå ett tag att få i sig.Förstår ni nu varför jag vill ha lördag hela veckan lång.

Matte jobba ju nyårsafton och då blev det lite extra pengar.Därför har hon presentat sig två saker.

 

Tadam nu kan svampen komma när som,sa virrpannan.Bra pris också 499 har hon inte sett nånstans förut.Nu drömmer hon igen är ett tag kvar matte.Murklor=maj här hörru.Fast du får gärna prova torka blodpudding eller så.

Den andra presenten får ni se när den kommer,i alla fall säkerställer dom.Många timmar i skogen för mig,då är jag nöjd.Hoppas ni också har en trevlig helg.





 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

26 januari 2013 13:21

Det var BILLIGT! Matte tror att den första hon skaffade för hundra år sen kostade så.
Nu är det verkligen dags för murklorna, jag vill jobba! Matte pratar nåt om skåpen fulla med murklor, bryr mej inte. Förråden måste fyllas

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards