mollesnutten

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av molle - 6 januari 2013 13:12

Imorse softa jag lite

 

Va lite trött varför?Jo det ska jag berätta.Kommer ni ihåg Stella som vi va ute och sökte.Matte hade lovar vedtjuven att hjälpa till idag igen efter min promis.För jag skulle va hemma och inte störa sökhundarna som skulle med.

Sent igårkväll kom ett meddelande om att hon va hittad.Inte på byvägen där hon försvann,eller i oländiga skogen där vi sökte.Utan hos nån i Karlskoga som färgat henne brun,men Stella va det.Mystiskt verkligen, men ett mirakel har inträffat.Så vi va vakna, lite länge för att förvissa oss om att det va sant.Därför va vi båda lite trötta imorse.


Men sen bar det av till skogen.

 

Att ta bild på enbart Zebbe,som verkligen kommit på, att man ska klättra upp på stubbar och stenar.För då vankas det godis,va inte lätt för Smulan ville också.

 

Och när Smulan stod jättefint,måste molle dit och va med.

 

Här då äntligen ,har du sett matte vad jag kan.Molle och Smulan satt redan på stora godisstenen längre bort.Duktig Zebbe.

 

Men så härligt de va,visserligen ingen sol idag men.Många kottar

 

Som matte kasta och jag fick leta.Nästan ingen snö kvar på vissa ställen i alla fall.Och du matte

 

Här luktar det svamp, snart så.Hmm du ska lära dig murklor ordentligt först sa virrpannan,sen kan vi ta trattis på slutet.Ok då jag är med.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards