mollesnutten

Alla inlägg den 25 oktober 2015

Av molle - 25 oktober 2015 06:39



Ja inte har den varit direkt bra, om man inte räknar champinjoner och stolta fjällskivlingar alltså.


 


Fast fjällig taggsvamp finns det överallt.Blää säger matte, inte god.


 



Och skogen får jag ju komma till,dä ä livet de säger jag.


 


Ibland hittar vi tickor högt upp.


  


Och ibland långt ner,här funderar matte. Kan det va en pulverticka kanske,det är ju en gran.Får fråga han kursledaren om vi går förbi här sa hon.Tror jag nog inte hon blir klokare av,för han verkar inte veta så mycket om inte matsvamp.


 


Finns gott om små rodnande fjällskivlingar nu också, ingen matsvamp det heller längre.


Sen har hon börjat plocka sånahär.


  


Streckmusseroner,fast dom har jag inte brytt mig om att lära mig.Hon har ju inte smakat på dem än.Inte ens tagit egen bild utan lånat.

Och fastän hon höll på att tjata hål i huvet på nån Helena när de var i malmköping, för att lära sig den. Tog hon fel förra helgen när hon hitta här, sa att det nog va en helt annan svamp.Ja du virrpanna det va det där med nosen.


Apropå Malmköping, igår fick vi en varning på fejan, va nån häxa där som tänkte komma och robba mattes förråd.


 



Då fick jag följa med och kolla hemliga förrådet, jo då det va låst ordentligt. Och köket kan jag vakta när du är på kurs idag sa jag.Får vi väl se då om den där ledaren kan nåt om tickor.Annars har jag en kompis i Hasselfors som kan allt om såna du matte.


Nu blir det snart söndagsmys i skogen för mig.




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards