mollesnutten

Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av molle - 3 oktober 2015 13:40



Jag vet inte om jag ska våga avslöja vad tokig hon är.Åker på en liten bondväg, ja en sån med bönder och betande djur alltså.Tvärbromsar hoppar ur bilen kommer tillbaka med sånahär.



 


Stolta fjällskivlingar, tydligen en lyckad variant för hon har haft flera med den här veckan.Fast riktigt normal är hon nog inte, men vadå är ju enda matte jag har. Får väl stå ut med detta.


Vad hitta hon på svampkursen då, jo precis som dom andra stolta fjällskivlingar. Så nu behöver jag inte skämmas över henne, fast kanske lite dom här fanns i kameran.


 


En snygg ticka.


 


Alien från yttre rymden eller kanske ett gammalt sotägg.


 


Och limsvamp.


 


Övriga kursdeltagare tog minnsan det där med matsvamp på allvar sa jag.

- Hmm det där är rodnande fjällskivling sa matte ingen matsvamp numer.


Ni vet min nos är bättre än mattes, på morgnarna är det mörkt här.Och oftast glömmer hon mobilen med lampan.

Första gången jag visa henne dessa sa hon. Jippie vad du är duktig.


 


Numera säger hon, jo men tycker du vi behöver mer kungschampinjon. Bortskämd är hon ,fast glad blev hon i går när jag visa två rimskivlingar.


 


Hördu tråkis, ska jag visa dig några kalle idag eller?


 


Äntligen kom vi iväg till skogen.


 


Körde först förbi massa karlar i oranga hattar. Vad gör dom här i min skog?


 


Jaha ja jakt, hmm det struntar vi i sa jag.


 


Se räv har också gjort det, ja vi kanske kan gå en bit sa hon.


 


Hitta faktiskt två fina kalle, men dom flesta va såhär snyltade.


 


Fanns massa fina spindelnät som lyste av dagg när solen kom fram.Och ja sen blev det bondvägar alltså.Fast 2 kallar och 3 stolta får hon nog va nöjd med.


Hämta böcker på hemvägen, jaha nu är hon nog borta för världen i flera månader eller vad tror ni? Lördagsmys på er.


 








Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards