mollesnutten

Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av molle - 17 oktober 2015 17:23



Vart har det tagit vägen nu då, muttrar virrpannan dagarna i ända.Nytt operativsystem va inte hennes favorit direkt.Och varför startar inte importera bilder direkt nu då. Tja hon leta upp det på ett annat sätt så det funka.


 


Matsvamp är det ont om , men man kan ju alltid kolla på annat.


 


Såna här små stift kanske.


 


Eller ett gytter av svampar.


 


Droppar på klibbticka är alltid snyggt, tur att dom finns året runt sa matte.


 


Imorse tjata hon som bara den, vart har svampsäsongen tagit vägen då.Ville nästan inte kolla, vad jag hittat.


  

Jo men den börjar nog om nu, för jag hitta en stenmurkla ju blir du glad då. Äsch sa hon den glömde nog bara komma upp i våras.

Fem rimskivlingar och fyra sandsoppar senaste veckan gör ingen glad.Så då röjde hon köksbordet på svampburkar,bar ner dem till förådet.


 


Så nu står dom som inte får plats i köket här.Räcker ju med en burk av dom 10-15 sorter hon äter i köksskåpet.Bilden är några veckor gammal ,så idag blev det ganska fullt därnere.Inte direkt synd om henne tycker jag.


 


Attans så kallt va det imorse, men väldigt vackert i skogen.


Få se nu då om datan vill lägga ut bloggen, eller om hon ska tjata vart tog den vägen nu då.Själv ska jag lägga mig och vänta på rådjursköttet som torkas i svamptorken. Bra va att jag inte hitta nån svamp i morse?



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards