mollesnutten

Alla inlägg den 23 november 2014

Av molle - 23 november 2014 15:33



Jodå vi är i skogen i vått och torrt.Ibland smäller det som atta i skogen nu.


 


Då tycker jag det är läskigt. För strax efter låter det som en hel vargflock är ute.Virrpannan säger att, det är bara jakthundarna som vill ha del av bytet.Det är dom som låter.


Ok får väl tro det då.Ibland låter hon konstigt själv, gjorde soppa till svampkurs kompisarna. Då skulle ni ha hört på yl, den lyfter inte sa hon. Hmm undrar om dom ska flyga på middan.


 


Hon tog i alla fall med den, skyllde på att hon inte gillar svampen. Här har dom visst börjat värma och fixa maten.


 


Ja inte ser dom ut att flyga i alla fall,dom som gilla mandelriska sa att soppan va god.Jaja hon kan ju inte ha rätt jämt.


Fast till nästa år får nog den där kursledaren plugga lite nördsvampar.


 


Han sa att detta va lavar, men se det har matte lärt sig i veckan på ett trevligt svampforum. Dom heter stubbhorn och är en kärnsvamp. Ja min virrpanna gillar nördsvampar, så nu får han plugga i vinter finns visst 1000 arter bara av denna.


 


Som sagt alla promis gör små stopp vid ett eller annat träd.


 


Som ser konstiga ut eller som det växer små svampar på.


I veckan fick jag en ny kompis, hon hade älgrens till mig.


 


Ni kan inte tro vad gott det luktar i spisen.


 


Torkat älgkött på senor mums. Sofie jag tror jag älskar dig.


 


I övrigt har jag busat och sökt godis med kompisarna.


 


Träffat på ett läskigt monster uppe på en sten.


 


Hittat en solig ticka, det va ju bra för nån sol såg vi inte.


Sen kan vi ju snacka om att nån lyfte, i ett glädjeskutt.


 

En blomkålssvamp till, visserligen för gammal. Men nu vet vi vart, dom kommer ofta tillbaka till samma ställe nämligen.

Japp det är kanske som virrpannan säger, har man hittat en så ser man resten också.


Söndagsmys på er.






Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards