mollesnutten

Alla inlägg den 1 november 2014

Av molle - 1 november 2014 12:36


Den överskriften får ni va nyfikna på en stund.


 


I söndagsmorse skulle vi ut och lattja med kompisar. Tji fick vi träd över vägen , får väl stanna här och kolla då.


 


Ja kompisarna kom och matte kolla sånthär.


 


Sånahär också, mellan varven som hon plocka trattis. Ja hon gör det ibland, till bättre behövande.Sen drog hon iväg på skogsrek, sista kursdagen.


 


Och vad hittades där då. Jo föränderlig tofskivling, med passerat bäst före datum.Fast om man kollar bilden va min virrpanna, mer intresserad av det där vita som stack upp. Lav eller?


 


Fanns visst mer där, svamp eller?


 


Hon tog till och med hem en bit. Så den kan studeras närmare vilken dag som helst. Har jag sagt att hon är den mest knäppaste på denna jord eller?


 


Massa klubbsvampar fanns det också, en hel kör faktiskt. Säsong för dem nu troligen.


 


Och tänk hon hitta en blomkålssvamp, utan mig.Inte helt fräsch då, men hon har börjat använda luktorganen tydligen.


 


Idag hade vi inga kompisar, så då skulle nya marker utforskas.Ja det ser ju lovande ut, mycket hasselbuskage.


 


En fin promis blev det men inget kul.Regna inte så mycket där heller, som när vi skulle hämta granris lite senare.


 


En av mina viktiga åtaganden är nämligen, att komma ihåg vart det finns nyfällda granar. Så storhusse får en vinterbädd, sen la matte dit nån annan grej då men. Mitt jobb är faktiskt viktigast.


Imorgon ska vi visst ut och utforska nya skogar igen. Sen kommer Smulan och Zebbe, dom ska va hos mig ensamma en stund.Då ska ja minsann tala om vad jag tycker, dom har vart i min apsoluta favoskog. Utan mig! Det måste va emot lagen.


Lördagsmys på er. Och du Bella om du skickar adress , så ska jag se till att matte delar mig sig av det jag hittat.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards