mollesnutten

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av molle - 28 juli 2013 11:14


Skulle kolla den skogen som brukar va blötas idag.Har ju regnat lite,kanske finns nåt.


 


Jo men visst då,lite kantareller som inte torkat bort.Både här


 


och där.Kolla dom stora stenarna bakom kan va bra att ha.


Annars är detta tyvärr.


 


Vildgrisarnas land.Lite skönt då att det också finns många stora stenar.I fall man skulle hinna slänga sig upp på en,om man mötte dem.


 


Dom här helvita svamparna hade ploppat upp överallt efter det lilla regnet.Oätliga dock.


 


En liten vackert färgad ticka hitta vi också.Finns många olika tickor i denna skogen.Ett år hitta vi en väldigt fin lackticka också.Ja dom är ju inte ätliga dom heller men vackra att se på.


Annars lekte jag,hitta molle med matte.


 


Så småningom lyckades hon se mig.


 


Ville ju bara ha lite smaskigt gräs.Hitta ett smaskigt lerbad också,har lärt mig av min Lizzie att dom ska man lägga sig i.Så nu hotas jag av duschslangen i em orättvist.


Dagens skörd blev 10 kantareller,några brunsoppar fulla av hyresgäster och två älgar.Fast dom va för tunga att bära hem.


 


Lång där nere står älgkalven och kollar på oss,innan den lommar iväg åt sitt håll.Och vi går åt vårat.Ha en bra söndag,undrar om det går att införa söndagsmys.Dom där benen är så goda.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards