mollesnutten

Alla inlägg den 27 juli 2013

Av molle - 27 juli 2013 16:19


Faktiskt har vi vart här fler gånger denna vecka.I den här värmen är det bäst vid sjön.


 


Växer ju ingen svamp,så skogen är inte att tänka på.Fast den finns lite här också,man behöver ju uträtta sina behov.


 


Men sen blir det bara såhär.Faktiskt har jag blitt bra på att hämta pinnar som matte inte kastat.Där ser man va lite bassängträning kan göra.Dirigering heter det visst,på tvåbeningsspråk.Ja ja jag kallar det pinne jag.


 


Mina små kompisar gillar också vatten.


 


Den här mojängen ska man visst gå på den undre linan och  hålla i sig på den övre.För att komma ut på halvön,om man nu inte vill gå runt förståss.


 


Men vem behöver sånt när man kan simma.


 


Kom igen nu matte jag är över,nu är det din tur.Nehej hon fega och gick runt.


 


Väldigt trevligt ställe,inga människor nånstans.Mer än våra tvåbeningar då.Ja vi hörde ju nån sån där på fyra hjul som tyckte det va kul,åka upp och ner i backen dit.Men annars är stället vårt mig och mina kompisar.Så det så.


 


Lite konstigt alltså,för här finns fler såna där mojänger.Här ska man visst ,slänga sig ut till lilla ön.Och sen bli indragen av kompisarna.Äventyrsbana typ men jag har inte sett en tvåbening,mer än våra då.Sen matte hitta detta stället.


 


Väldigt vackert är det också,sommar i Sverige är inte dumt.


 


Efter maten blev Smulan lite trött.Hitta jättebra sovplats,full utsikt över oss andra.Fast det va visst bara jag och Zebbe som höll igång.Vi är liksom outtröttliga.


Men efter 5 timmar bad ,promisar, blodpuddingsregn och korvträd.Va vi visst alla lite trötta.


 


Molnen börja komma.


 


Och Smulan hitta ett nytt ställe att se snygg ut på.


Då åkte vi hem,man blir alltså lite trött på henne.Ska alltid se snygg och dekorativ ut.Tjejer


Ätit mat gotti gott gott.Fått lördagsgodis,ett sånt där smaskigt ben med mycket kött på.Matte måste snart hitta en bra slaktare med fler såna.Ska nog sova lite nu.


 


Kanske lika bra det för nu ser himlen ut såhär.Ja regn gillar jag som i fredagsnatt,men det behöver ju inte ha farbror Oskar med sig.Han tycker jag är läskig och vägrar gå ut då.








Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards