mollesnutten

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av molle - 8 mars 2013 16:06

Idag kändes det som vår när vi kom till skogen.

  

Se vad det har tinat de senaste dagarna.

 

Luktar jättegott överallt och solen sken.

 

Nu du matte är det snart dags för jobb.

 

Fast det klart inte överallt.Men om jag snörullar här en stund.Så försvinner nog snön och kantarellerna kommer upp.

 

Nja sa hon du får nog vänta lite på dom.

 

Men kolla här då vårtecken.

 

Fanns fullt överallt.

   

Jättestora fina grankottar,just det Sigges favorit.Kanske ska be matte plocka en påse,så kan hon skicka dem till han,om de tar slut igen.

 

Men du,det luktar faktiskt murklor här.

 

På heder och samvete jag luras inte.Skulle vi kunna gräva fram dem ur snön kanske.

 

Men snälla molle,vet nog att du, kallar mig virrpanna.Men jag undrar vem som är det ,jo där växer kantareller,men inte nu .Sa matte,föresten är hon sur idag.Det blir backning på jobbet,med min bils skärmar.Så då måste min snälla bilfixare,gå till sin kompis och tala om det.Bubblor under lacken som det växer ,nåt som heter rost i.


Hi hi tror kompisen hellre skulle vilja ha mattes snälla tillsägelse.Än snälla bilfixaren,han är inte lätt att tas med.

Men det blir en annan dag,imorgon har hon lovat,åka till en skog vi inte vart i på evigheter.Visst har jag det bra ibland.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards