mollesnutten

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av molle - 2 mars 2013 11:33

Igår skulle jag på lite förfest hos Ivan i krillehôla.Han fyller nämligen år idag och vi i Ivans Fanclub.Skulle ta honom med på en tur till danmark,rymma hela bunten.Han har nämligen gått bojad sen förra rymningen till Heinola.

Fast det här va ju under mer ordnade former,alla skulle hem till på söndag.Halvvägs dit fick jag rapport,att en del va på väg till malmö istället.Misstänker att dom redan smakat på det starka,som jag inte nyttjar.Helt bort i stôlla va dom i alla fall.

Lämna mitt kaket med harpluttar, till Ivan  på vägen, för jag kom på en viktig sak.Lördag skulle jag ju hjälpa matte ,hålla reda på Smulan och Zebbe.Ivan det ligger bakom tredje granen innan  du svänger neråt västkusten,på vänster sida vägen.Du skulle ju dit och hämta nån.Glömt vem det är som bor där.


Idag fyller min kompis Sigge Svamphund år också.Hipp hipp hurra för han.Hoppas han fick en skön långrunda i skogen.Med många svampar och spa gropar idag,lite paket också förståss.

Jag hann precis hem igen innan dessa kom.

 

Smulan som är en riktig grintant idag.Vill inte leka alls.

   Zebbe som tydligen tänkt ligga vid dörren hela dagen och vänta på sin matte.

 

Får väl gå och lägga mig då.Snart blir det skogen,hoppas jag.

 

Yeas kom igen nu då,vi springer.

 

Attans va tråkigt det här är,, sa Zebbe boja vill jag inte ha.Skyll dig själv ,sa jag.Vi kommer ju aldrig nånstans,om virrpannan ska springa och hämta dig vid bilen,hela tiden.

 

Ok några rejs va Smulan med på,men rätt snart ville hon också gå till bilen igen.Gick bakom matte och hängde som om livet va pest.

Hmm undrar jag om jag inte skulle hängt med till danmark i alla fall.

 

Hemma igen då och Smulan har occuperat min köks soffa.

 

Och Zebbe ligger omväxlande här eller,under mattes skrivbord.Jo tjena blir nog en kul dag detta.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards