mollesnutten

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av molle - 21 mars 2015 11:14



Förra söndan hade vi inga kompisar med.


 


Då kan matte va jätteseg, aldrig kommer man till skogen.


 


Å andra sidan när det väl bär iväg.


 


Då blir det turne.


 


Man åker in nånstans där min bil ser ut att kunna komma fram.


 


Och hittar man inget kul där, åker man till nästa lilla väg.


 


Sen håller man på så, i och försig hitta vi mest bara skinn då.Men kul är det med nya skogar.


När vi kom hem, höll matte på att ge mig öronmedicin, klippa klorna och ansa tassarna.


 


Titta vilken hög det blev, som tur va skippa hon badet som det va prat om.


Jag borde ha förstått, matte skulle på egen turne.


  Foto G-B Sjöberg


Och jag skulle sova borta, läskigt ju, när inte matte är med.


  Foto G-B Sjöberg.


Dessutom måste man promenera på stan ibland, då blir man trött ska ni veta.


  Foto G-B Sjöberg


Undrar jag om jag nånsin får komma hem igen.


 


Men som tur är matte kom och hämta mig, jag fick komma hem och ligga i sängen igen.


 


Och sussa gott i min stol efter maten.


 


Igår rockade vi sockor här, för det ska man om man gillar olika.T.e.x har jag en kompis som det är synd om, han är enligt vissa, gammal och får aldrig vila. Här är det nån som påstår, att jag inte fått vart ute på tre månader. Tror hon jag har kattlåda, modell kingsize eller? Dumma dom där tvåbeningarna, skulle bara veta vad kul vi tycker det är i skogen. För den skull är inte vi emot, dom som bara gillar gå i stan.


 

Idag va det kompisfritt igen och äcklig snö hade fallit.


 


Men eftersom vi hitta en ny skog så va det bäst att muta in även denna.


 


Svårt att hitta kottar under snön, men en och annan liten träpinne gick bra.Väldigt bra skog sa matte den ska vi komma ihåg.


 


Här sa hon vad söt du är. Fast egentligen mena hon, måste du gegga ner dig så. Överallt va det nog ingen bra skog eller?


Idag blir det lördagsmys med torkad grisknorr.





Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards