mollesnutten

Direktlänk till inlägg 5 september 2015

SLOG TASSEN I BORDET.

Av molle - 5 september 2015 16:10



Ja det är ju för sorgligt, här ränner vi runt överallt. Men inget berättas det om.


 


Till exempel har jag varit i mitt paradis.


 


Och hälsat på Passa, henne är det föresten synd om kolla filmen får ni se.



Hon får nämligen ingen mat stackarn. Måse passa på när hon är på skogspromis.Men snabbt gick det rensa både blåbär, hallon och björnbärsbuskar.


 


I deras skogar finns det stora kantareller.


 


Korgarna blir fulla nästan direkt.


 


Tydligen är det vår där också för vitsippan blomma, konstigt men inte mig emot. Förlänger ju säsongen med 3-4 månader.


 


Tja vad har vi gjort mer på semestern då, matte har fotat nördisar förståss.


 


Hon är barnsligt förtjust i såna.


 


Fanns vuxna dropptaggsvamp är också vackra eller hur?


 


En liten gråtande klibbticka den här gången,


 


Och nåt myx som växte på grässtrån.


 


Kanske nån form av trollsmör det där också.Annars blir det väl svampar på strå.


 


Nån blå taggsvamp som blitt gammal.Som ni förstår är det inte mycket till matsvamp här just nu då får man hitta på roligare saker.


 


Kolla när hyresvärden tar ner alla träd som dött i sommar, till exempel. Hoppas dom planterar några nya på gården för här blev rätt tomt.


 


Matte skicka jag på nördträff i Malmköping idag, så hon skulle bli glad tänkte jag.Själv får jag kanske åka dit och träffa mina vänner om några veckor.


 


Men kan ni tänka, hon hade samma nördisar med därifrån. Dropptaggsvamp.


 


Nåt kanske trollsmör.


 


Klubbsvampar. Hoppas det blir mer ordentligt för mig att träna på när vi ska dit.


Lördagsmys på er.
 

 
 
Lillian

Lillian

5 september 2015 22:34

Jammen er det bra du slo i bordet så vi får se hva du driver med!

http://www.sognafaret.no

 
MyckerEnsam

MyckerEnsam

6 september 2015 00:00




MyckerEnsamlördag, september 05, 2015

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!

http://myckerensam.bloggplatsen.se/

http://myckerensam.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

6 september 2015 11:49

Tur att Passa åtminstone hann få NÅGOT i sig. :D
Fast allra bäst gillade jag ju paradisbilden-
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

21 september 2015 23:13

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/ E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!


Kontakt: mia2@home.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards