mollesnutten

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

VET NI VA

Av molle - 26 juli 2015 14:43


Ibland blir jag lite sur.Som imorse när det ösregna och åskade, då kan man ju inte gå ut.Som tur va sluta det.


 


Här finns nästan bara kantareller,ja så brödtickor då. Längtar efter nya sorter.


 


Vildgrisarna har inget hyfs, vet dom inte att jordstjärnor är fridlysta.


 


Va väl nån enstaka som hade klarat sig.


 


Matte påstår att jag fuskar. Jaha inte kunde jag väl veta att just den dan, ville hon ha kantareller.


 


Men kom hit nu då, gå inte bara härifrån finns flera vid mina fötter.


 


Ibland hittar vi sniglar som pussas, ska väl bli fler sådana förstår jag. Ja bara det inte är mördarvarianten så.


 


Igår rymde matte och jag fick ligga och vänta hela dagen. Hade visst vart på såndär matmarknad igen, denna gång med syster yster. Jodå hem kom god ost och basamicovinäger, hmm ska det va nåt de. Ja osten va ju god förståss.


 


En liten blomuppsats kom också med hem, 20 spänn sa hon. Fatta vad mycket godis jag kunde fått istället.


Söndagsmys på er.

 
 
Mia

Mia

27 juli 2015 19:14

Har en blogg där jag skriver om mina diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska min tabun, Diganoser m.m


Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv! Men får jag bara er som läsare att älska mitt bloggande, så kommer detta gå jättebra! Vill ni mig något så är min E-mailadress här:


/mia2@home.se


/miamiamia@bloggplatsen.se




Du får gärna kopiera den texten och ha på din blogg.
: ©"blogg".
Otillåten användning och eller kopiering av detta material utan uttryckligt och skriftligt tillstånd från den här bloggens författare är strängt förbjudet.
Utdrag och länkar kan användas, förutsatt att fullständig och tydlig kredit ges till "Blogg" med lämplig och specifik riktning till det ursprungliga innehållet.


Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet.
Själv står jag under medicinering.
Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre.
Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling.

Detta är en vardagshistoria. Om att leva med psykisk ohälsa men också
om att försöka hitta ett liv värdigt att leva. Men detta är inte det liv jag vill leva. Jag vill ha ett liv med jobb, aktivitet, intellektuell stimulans och gemenskap. Jag vet bara inte hur jag ska hitta ditt. Tacksam för hjälp.
Vill du mig något så finns jag på denna. E-mail: mia2@home.se
En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända?

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards