mollesnutten

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av molle - 3 augusti 2014 12:14



 


Trevligt sa matte får man sällskap vid maten.


 


Själv fick jag en jätte lördagsgodis. Orka inte ens äta upp den i värmen.


 


Så då fick jag ligga och vakta den inatt. Man vet ju inte vem som kommer in och vill ta den.

Dessutom börja det åska, så då fick jag , hoppa upp i sängen och lugna matte. Hon är jätterädd för åska tror jag,Visserligen påstår hon att det är jag som är rädd, men så kan det ju inte va.


Däremot hade jag blivit skiträdd om jag hittat glasögonens ägare i vattnet igår. Så nej Ronja såna äventyr vill jag inte va med om.


 


Hur det nu än va, så sov jag ikapp innan morgonens promenad.Ska ju ut med kompisar.


 


Men matte jag lovar, nånstans här finns det kantareller.Två små gör ju inte ens ett hörn på en macka.Kompisarna åkte hem och vi fortsatte till ett annat ställe.


 


Jodå en trevlig lerpöl hitta jag men inga soppar som matte trodde.


 


Fast när jag börjar yra runt såhär, kollar hon faktiskt noga runtom nuförtiden.


 


Fina kantareller faktiskt.


 



Inte bara färdigtorkade.


 


Man skulle faktiskt kunna tro det är höst i skogen. Nu får det nog komma massa regn, för matte har betalt vårt boende till stora höstträffen. Och dessutom anmält sig till en svampkurs, för det kunde ju inte bli en skitsäsong till. Eller hur va det nu?



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards