mollesnutten

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

GOTT NYTT ÅR

Av molle - 31 december 2014 15:48



 


Fick ju faktiskt en julklapp till, en tjursena i megastorlek.Sen har matte gömt ett paket från Smulan och Zebbe, men jag vet nog vart det är.


 


Orka inte äta upp hela senan eller ta helt död på pipisharen, hmm undrar om jag blitt gammal, sånt brukar ju ta typ 5 sek.


 


Nej matte jag kan pressa ner lite till. Ajdå det va lillhusses julmys tacos, nu blev ni allt förskräckta. Men hallå alla gillar inte julmat vet ni.


Resten av julhelgen va det för kallt att va ute mer än en liten stund i taget. Inte kul alls när matte nu hade ledigt. I veckan va hon och handla mjölk fick med sig dessa också, för här är kallt.


 


Men mamma, dom där går du inte ut i, sa lillhusse.

Äsch då, dom va billiga och varma sa matte.

Men hallå, hello kitty, sa lillhusse.

Ja ja jag går som längst till sopnedkastet ,sa matte.


 


Idag va det som tur är jättevarmt ute, typ bara 0 grader.


 

Då kan man va ute länge, snörulla.


 


Och matte kan få kolla svampar.


 


Kanske kasta nån kotte till mig och så.


 


När vi kom hem fick jag nyårskostymen på mig och matte laga god mat. Nåt aromsmör efter "arga kockans" recept, som visst va satan i gatan så gott. Bra det då får vi leta mer stolta fjäll(or)skivlingar du matte.


 


Själv passa jag på att vila lite inför nattens begivenheter, ska nog tigga lite jordgubbar doppade i choklad sen. Hoppas kostymen är lugnade ikväll också, årets läskigaste kväll.


 

Jag kan ju krypa upp i mattes säng.(fast det erkänner jag aldrig) Men va gör dom stackars vilda djuren och dom som inte har nån matte att krypa upp till.

Matte läste i tidningen om nån som va stolt för hon kunde köpa raketer för 3000 till sin son. Är folk inte kloka sa hon. Tänk va mycket dom pengarna kunde hjälpa,hemlösa katter, hundar eller  tvåbeningar.


Därmed önskar vi att 2015 blir ett år, när vi hjälper varandra istället för skada både miljön och annat.









 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

31 december 2014 20:38

Kära Molle, jag önskar dig en smällfri afton! Själv sitter jag och skakar och stenglor på min matte. Vad är det matte har lindat in dig i? Du har väl inte skadat dig? Är det det där som matte läste om på Fb?

Hörs och ses nästa år ;)
BELLA

http://Bellas dogblogg

 
Kasper

Kasper

31 december 2014 21:18

Gott Nytt År, Molle!
Jag sitter här och är jätterädd, någon har smällt nåt. Det blir värre, säger matte, så vi ska ut och åka bil (jag med täcke runt buren) i ett par timmar.
Jag och matte hoppas det blir bra för mig, vi har inte provat det här förut.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

1 januari 2015 23:45

Ha et riktig flott nytt år!

http://www.sognafaret.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards