mollesnutten

Alla inlägg den 14 december 2014

Av molle - 14 december 2014 16:34



Blev lite bättre i helgen, en kompis i alla fall en dag.


 


Zebbe, själv sprang jag omkring och leta efter Smulan.Men hon fanns inte i hela skogen, hade visst skadat tassen.

Men det blev ett rejs i alla fall för alla svampar va täckte av rimfrost och syntes inte.


På söndagmorgon meddelade dom att natten inte gett nån sömn igen grr.Måste dom va uppe och rulla hatt hela nätterna. Jag vet vi åker och kollar om jordstjärnorna klarat frosten sa jag.


 


Jamen titta en levde fortfarande, vi måste komma ihåg att titta till våren när dom kommer upp igen sa matte.Det skulle va kul se hur dom ser ut då, jopp kan vi väl jag gillar den skogen.


 


Matte har du sett fina trattisar, sa inte din svampkursledare. Att såna kan man inte hitta längre.


 


Äsch då sa hon han tittar inte tillräckligt noga eller nåt.


 


Vi hitta tomteskägg också, häftigt naturfenomen.


 


Heter håris,det ser man ju. Kylan pressar vattnet ur pinnen så att det bildas som hår av is på den.


 


Gamla fula svampar fanns det också.Dessutom röd-gula som vi missat, men dom var också sämre kvalite.


 


Mera tomteskägg.


 


En supersnygg klibbticka.


 


Ja och så lite sånt till då, va perfect väder för dessa tydligen.

Nu ska jag lägga mig vid brasan och mysa igen.Hoppas ni hade en bra lucia och 3:e advent utan smällare.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards