mollesnutten

Alla inlägg den 31 december 2013

Av molle - 31 december 2013 13:30



Igårkväll när matte sa favoskogen.Författade jag ett litet brev.


 


Tänkte att han inte har så många önskelistor nu.Utan att en liten,liten från mig kanske kan gå igenom.


 


Ibland undrar man ju,är det vår redan.


 


Så mycket vatten som det fanns där.


 


Till och med badskum,för den som ville pröva.


 


Vi drog runt och busa överallt.Så det blev blixtrande ögon idag med.Kan ju inte stå still,när roliga skogen väntar.


 


Matte hitta lite snygga tickor.Ser ut som små kjolar sa hon.


Så va det brevet till tomten då.Jo matte hade inte glömt det.


 


Först la jag det här,så han skulle se.


Fast sen kom jag på att han vilar nog en stund nu.


 


Så då gömde jag det under det bakre sätet,annars kanske det blåser bort.


 


Sen blev det ännu mera bus.För matte ville inte kolla alla bra svampställen jag fann.


 


Då hitta jag på ett nytt jobb.Städa bort pinnar som låg ivägen för vandrare.

Hemma fick jag mat,dentastix och droppar i öronen,jaha det va en sån dag.


Imorgon ska jag skriva nyårskrönika,för det har jag sett i tidningar och så.Mest det som vart bra tror jag kanske lite gnäll också.


Det vill säga om jag överlever kvällen,ni är väl djurvänner va?


 


Ha ha där fick ni allt lite press på er.Nyårsmys till er.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards