mollesnutten

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

INTE BLEV DET SÅ MYCKET BÄTTRE INTE!

Av molle - 26 augusti 2013 12:05


Semester betyder tydligen att våldsamt mycket ska göras.


 


Ja jag fick ju va i paradiset ,några dar det tackar jag för.Mattes syster yster tycker det är kul kasta vatten åt mig.


 


Men hördu vart tog det vägen.


 


Va ju alldeles nyss,en fin båge att fånga.


 


Sen blev det hemmaskogar,lite trolska är dom allt på morgon.


 


Fast här är torrt får jobba livet ur sig för minsta svamp.


 


Lite röd-gula kanske kan va nåt.


 


Ja det va inte så många stora,men en del kom med hem.


Sen skulle matte göra tråk,städa förrådet.Hjälp vad mycket som aldrig borde hamnat där sa hon.


 


Virrpannorna tyckte att,brakmiddag va på sin plats sen.Fast lite kalla kvällar är det.Jag tycker det är skönt med lite infravärme.Om ni kollar så syns min svanstipp.


 


Söndagmorgon va det mjölkdimma i stan när vi åkte.Men i dom blå bergen va det jättefint.


 


Jobba lite nu sa hon.Jahaja här är lika torrt som överallt annars,kan slå vad om att det kommer trattisar här.Bara regnet kommer.


 


Hitta en trevlig bäck att bada i .I alla fall.


 


Och så det här då,trattisar.Hmm sa virrpannan och åkte på svampkurs.

Torken går i köket ,hon lärde sig några till.Sandsopp och blodriska bl.a


Nu är det bara jag som ska veta hur dom luktar.Ni som tror det är fusk att ha en svamphund.Ni skulle bara veta,lika mycket träning som allt annat.Föresten la matte ett personspår också,hade med kompassen för att kolla hur jag tog det.Klockrent som vanligt,va ju ingen vinddrift att tala om.


 


Idag blev det lite bad.Lite för mycket alger dock,va ju inte soppgrönt men.


 


Har en känsla av att ikväll blir det bad.Ja ja imorgon ska vi visst till en sjö,med kompisar.Den har inga alger vad vi sett än,men här är för lite regn.


Saknar mina kompisar,det ska bli kul träffa dom igen.Va ju nån som inte kunde låta bli,klänga och klättra på fel ställe.Fast jag såg nog att matte plocka bilen full.Med sånt som ska till soptippen.Hur ska detta sluta.


Och hur ska det gå om två veckor,då ska jag till ett annat favoställe,träffa favo vovve med bihang.Men där ser torrt ut också,ja ja vi tar väl en minisemester i torra skogar då.Bara inte virrpannan blir inlåst på den slutna avdelningen då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards