mollesnutten

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av molle - 4 augusti 2013 13:32


Idag har virrpannan lust sitta vid datorn.Inte lika varmt som fredag och lördag.

Trolldalen på fredag,vi kollar där sa matte.


 


Ja heter det trolldalen borde det ju va ett och annat troll som vaktar.


 


Men vanu,vem har stulit vattnet i trollgrytan.I den där sörjan kan man ju inte bada.


 

Drog vidare men fy va varmt det va.


 


Hitta till slut en trevlig myr att bada i.


 


Svampar va det ont om fanns lite såna här.Inga mörka fjäll på foten alltså giftsvamp sa matte.


 


Torkad blek ostronskivling hitta vi också.Plus vit flugsvamp då.Alltså  inget ätbart.

Önskar att svampprognosen  ska säga ,Glädjande nog får vi svampvattenskurar varje natt i åtta veckor typ.Det skulle va bra.


 


På lördagsmorgon åkte stövlarna på.Bra leta svamp betyder det,inte bara plocka dom råkar stå framför oss.


 


Dessutom går matte dit jag vill då.Äntligen har hon lärt sig.


 


Sen markerar jag snällt.


 


Ja stor va den ju inte förståss,men vi hitta lite större också.


 


Va helt slut när vi kom hem,för här är så varmt.Matte orka inte ens köpa torrfoder på hemvägen.Och det kanske va bra,för både hon och lillhusse upptäckte framåt kvällen.Att jag va rätt lugn och killa inte som vanligt.Kanske ska fortsätta bara äta färskfoder och kött,himmelska dagar stundar.


Smulan va på utställning och som vanligt gjorde hon sig till och va söt.

   


Fjärde plats och bästa teamwork.Ja ja tycker hon ska va här och leka med mig istället.Istället för sånt där trams.


Idag åkte vi tidigt,gett upp svamparna.Blir badsjö istället och frukost i skogen.


 


Blev nästan sur inga kompisar idag heller.


 


Fast bada är ju skönt,nu när jag insett att jag kan simma.


 


Tramsar inte i början längre,utan kastar mig i.


 


Det är så fint här och inga andra,fast ändå ganska nära stan.


Men plötsligt händer det!


 


Det kommer nån rusande nerför stigen.Smulan vart kom hon ifrån alldeles ensam.Har hon smitit hela vägen från stan bara för att träffa mig?


 


Nej däruppe kommer ju hennes matte och Zebbe också.


 


Så kul vi hade och bada jättemycket.Flera timmar faktiskt.När vi kom hem fick jag mat och som efterrätt 


 


En grisknorr,börjar gilla den här nya matordningen.Nu ska jag lägga mig i hallen och smälta maten.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards