mollesnutten

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

MESESTER IGEN

Av molle - 17 augusti 2013 12:02


Nu kanske det kan bli lite ordning igen.Så virrpannan skriver åt mig oftare.Om vi nu har mesester menar jag.


 


Förra söndan skulle jag passa Smulan och vi skulle äta grisknorr ,ha det mysigt helt enkelt.


Va hände jo blev en bil på verkstan,så vi fick skjutsa Zebbe med matte till askersund.


 


Inte kul alls sa Smulan ,jag vill ha matte med.Fast lite rejs i skogen kan jag ju ta.Sen va vi tvugna åka tillbaka för att se hur Zebbe skulle klara utställningen.


Just det himlens alla kranar öppna sig och oskar kom på besök.Glöm att jag tänker gå ur bilen matte.Hon gick själv.


Hade dock vart kul se hur, Zebbematte skulle sett ut i kavaj och liten kjol.Det va ju en internationell utställning.Hade hon visst inte, utan normala kläder sa matte.Fanns visst nån som toppa klädseln med blommiga gummistövlar däremot.Riktigt kitschigt sa matte.


Ja Zebbe fick ett very good i alla fall,så då kunde vi åka hem från regnet.Men nåt grisknorrmys hann vi inte med.


 


Men matte jag kan väl få knorr i alla fall.GE MIG NU.


I måndags skulle jag ta andra boreliasprutan här.


  Upptäckte direkt en välkänd doft ,när jag kom in.

Där va Zebbe,Smulan och deras matte presis innanför dörren .Smulan hade nyss kommit från operation.Ena klon och en del av klobenet hade vart brutet.Det va ju de jag sa,va skulle du uppepå min bur att göra igår.Sen är nog stopprejs inte att rekomndera efter det.Lilla Smulangumman puss puss.Ja det va ju bra vi kom,så dom fick skjuts hem i alla fall.


I onsdags va vi till vildgris land,lite regnigt men vi skulle se hur dom röd-gula såg ut.(läs har dom över huvud taget kommit upp).Måste va inne med konstig klädsel lite överallt.Mötte en herre  loofers, uddabyxor och kavaj i sankmarken.Matte du måste se till att va lite bättre klädd,inte träningsbyxor, gummistövlar,fleeströja och gammal väst.Man får ju skäms,för du inte kan klädkoden,ens i skogen.


Tvåbeningarna språka en stund,matte sa att vi skulle kolla röd-gula.

-Nej nej det är alldeles för tidigt.sa han.

Trodde han vi skulle gå på den lätta.Jag hade ju redan markerat småttingar.


 

Sen hitta vi den här och då åkte kameran i telefon fram.Såg ut som en ung röksvamp,fast citrongul.Hmm undrar va det är sa matte.Vi får hålla koll nästa gång vi kommer.Lite tickor hitta vi också ,antagligen brödticka om man titta på färgen.


Hitta typ 5 stora röd-gula så matte blev glad.När vi va tillbaka vid bilen,träffa vi kavajmannen igen.Titta jag hitta sa virrpannan,då skratta han och sa.

-Ja jag hitta också.


Idag hämta vi Zebbe med matte,Smulan får ju inte springa runt än.

 


Visst har jag skogskamoflerat mig snyggt,så inte alla ser att jag markerar svamp.


 


Zebbe körde visst är jag söt på sten.Men hans matte tyckte inte han behövde godis för det.Nehej alltså bara Smulan som får sånt.


 


Men matte det där va väl inget att skryta med,har du inte sett va Sigge brukar ha.Ja men det va trevligt att vi hitta annat än kantarell sa hon.Ett par tegelsoppar och en kantkremla ja det va ju någt mer då men.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards