mollesnutten

Alla inlägg under november 2012

Av molle - 3 november 2012 13:38

Hon snora väldigt,nej,nej jag vill inte vamma idag.Ska ju ut på super rejs.

Först hamna vi här.

 

Husse som jag inte träffat.Skulle få granristäcke och ett ljus,va visst för mörkt igårkväll. Opps jag tugga ju lite på grankvistarna igår.Fast då blir det ju en hälsning från mig,så han förstår att det finns en hund i familjen nu också.

 

Sen fick vi vänta lite på kompisarna.Vi skulle ju hit

 

Vårflod nej höstregnen.Mycket vatten är det.

 

Idag blev många bilder lite konstiga,va kanske vädret .Men en del blev riktigt bra.

 

Arbetsmyran är igång.Och tänker ni inte plocka mina svampar ,så vägrar jag snart leta åt er.

 

Jo sa matte du är jätteduktig ,letar faktiskt runt överallt.Mer rundor längre in,jag är stolt över dig. Hmm det kan jag hålla med om får jag foto på väggen då?

 

Spegelblank sjö vid fikaplatsen.Men dimmigt den kom och gick,dimman alltså.

   

Här till exempel va det dimma.Men inte när matte fick för sig fota stubbe vid fikaplatsen.

 

Tre i samma bild,Zebbe vilar innanför sin mattes jacka.

 

Ebba,Smulan och jag .Har lite bråttom för nu har arbertmyran vaknat igen,efter fikapaus och nya krafter.

 

Hallå vilken tid ni tog på er.Kan ni kolla nu kanske,jo just det trattisar.Tycker ni ska plocka här också.Va ju nån som inte kommer ut i skogen och behöver.Kasta mig före fikat i en buske och visa kantareller små, som får stå kvar men jag kan.Visst kan matte va stolt.

Skulle fått mitt idolfoto på väggen igår sa hon.Det har bara barna och Bamse fått förut.Vi finns alla under glasskivan på skrivbordet,Bamse,Tjejen,Sara och jag .Jaha va det därför hon yrde runt och leta efter nåt igår.Tavelkrok jaha tyckte hon va virrigare än vanligt.Ja ja har man en sten som hammare,kanske det är naturligt att leta tavelkrok i sylådan.

 

Men nu sitter jag där fore ever eller hur,kanske ligger då.Härligt va bland dom odödliga.



Av molle - 2 november 2012 17:00

Fick en liten fredagspromis med Smulan,Zebbe och Ebba.  

Fast kameran va tokigt inställd så de flesta bilderna vart bludder.   Är väl virrpannan som vart där,jag har ju sagt att hon ska låta bli.  

Några blev ok i alla fall.

 

Solen kom fram en stund

 

Både min och Smulans päls lyser så grant då.Det här är Ebba

 

Men hon lyckades röra på sig så bilden blev lite suddig.Tvåbeningar skulle göra nåt viktigt sen på nåt som hette Cafe Oasen.Lukta räkmacka när dom kom tillbaka,fast det gillar ju inte jag.Men oj vad mörkt det blev när vi kom hem,måste nog vila nu så jag orkar storrejs imorgon.  


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards