mollesnutten

Alla inlägg den 17 november 2012

Av molle - 17 november 2012 10:53

 I söndags va det så mulet,grått och kallt.Därför bjuder jag på en bild,som jag stulit från Sigges matte.

 

Foto Helena Andersson

  Så där skulle livet va jämt ,lagom varmt,kompis och många svampar.Sen måste det till en bra fikastund också ,faktiskt en riktigt bra bild på matte också.Inte så ofta hon är stilla.

Men nu va det ju så att hon firat hela veckan.På torsdag kom hennes syskon och kidnappa henne,hoppas dom lämnar tillbaka henne sen.

Och det gjorde dom ju,valpen Passa va med också.

Och den här gången hade hon glömt att stora hundar, är lite läskiga ibland. Så vi hade jättekul lekte vem biter först,eller om jag lägger mig på dig, ger du upp då.Nej ingen av oss ville sluta så då är vi väl lika stora då.Och tänk hon hitta mitt ben direkt,så nu är det smaskigt smaka Passa igen.

På fredag kom farmor jättekul.Nehej hon tog med matte och lillhusse,ska dom nu ut på lokal igen.Och jag får va tjuvvakt.

Ska det va nåt att fira,att matte blir så gammal så det nästan växer mossa på henne.Fast det såg ut som de hade roligt.

 

Foto Cecilia Bäckström

Så ja får väl förlåta henne för denna veckan,hon hittar ju på så mycket annat roligt.

Idag va ordningen återställd.JIPPIE skogen,Smulan och Zebbes matte kom och hämta oss.

 

Hej matte ser du mig,va så härligt att rejsa.

 

Va skönt att sträcka ut och springa riktigt mycket.Längst fram som vanligt.

Matte hitta en svamp,men när vi kolla hemma sen så hade hon blandat ihop några.Va nog bra att vi inte tog med dem hem.Fast även dessa va ätbara men ingen läcker.

 Idag va Zebbe inte så rädd för mig.Sprang efter och pep inte så fort jag titta på han.Det artar sig.

 

Fast han söker gärna skydd hos matte fortfarande.Men snart så glömmer han bort sånt fjoll.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards