mollesnutten

Alla inlägg den 29 juli 2019

Av molle - 29 juli 2019 13:24



Ja jag behöver ju inte kunna räkna så ofta. Men va nästan säker på att matte skulle jobba denna veckan.


Min Passa skickade nämligen en bön.


 


Hon hade tråkigt , ja det ser man ju. Ingen ville leka med henne och ingen ville kasta kottar. Så jag tänkte det går nog att smita iväg till henne när matte jobbar. Gick det ju inte.


 


Matte och Mirja var ute en dag och hitta nån spärrfjällig sak, söt va den i alla fall.


 


Plattickor är häftiga sporar av sig på all runtomkring.


 


Själv hitta jag massa stora kantareller och blev så glad så matte va tvungen plocka. Alltid är det nån som blir glad sa hon.


 


I övrigt har det mest vart bad.


 


Och bad.


 


Och mera bad alldeles för varmt några dagar.


Idag va det lite svalare så vi åkte till Tårsta.


 


Hitta snygga oranga taggsvampar. Inte speciellt ofta vi hittar såna , men i år är det tydligen deras tur.


 


En signalart som visar att skogen är skyddsvärd. Ja det är ju reservat där så.


 


Attans sa matte blev bara undersidan på det som måste ha varit en bombmurkla, ja hjärnan kokte lite idag också. Och mina avslutande bad tog hon inte kort på.


Få se om jag kan smita till Passa på lördag när matte är på sånt där svamptjosan i Sparreholm.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards