mollesnutten

Alla inlägg den 19 oktober 2018

Av molle - 19 oktober 2018 14:41



Virrpannan bara gnäller, sämsta svampsäsongen på åratal.Inga rimskivlingar, inga sandsoppar, inga kantareller eller i varje fall nästan inga.Hon som inte ens gillar kantareller.


 


Hur kul är det att höra när man jobbar häcken av sig.


 


Jaja jag hörde att du sa att, streckmusseronerna gömt sig under mossan tills dom va bäst före datum också.


 


Men du skulle kanske komma hit bort ,så du slutar gnälla.


 


Dom är jäkligt svåra att se, om man är halvblind och inte har nos.Och löven har fallit.


 


Men dom finns , så plocka nu gnälltanten.


 


Fanns faktiskt en hel del där och än har det inte kommit några frostvaxingar så jag har jobb ett tag till.


På försommaren var hemliga förrådet rätt tomt, men jag tror inte att matte ska svälta i vinter.


 


Skickade min papparazzi fotograf (alltså lillhusse) ,för att överbevisa henne.


 


Visst många tomma burkar, men du har så du klarar dig.


 


Och även om hon gärna ger bort det hon hittat, tror jag hon klarar sig. En del år är det mycket av en sort andra år en annan sånt är väl livet.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards