mollesnutten

Alla inlägg under juli 2017

Av molle - 25 juli 2017 18:38



Ni vet ju jag fick ett uppdrag av lillhusse,hitta 1 kilo kantareller på 2 veckor.


 


Det är normalt inte svårt vid den här tiden på året,men i år regnar det ju inte som ni vet.Luften riktigt dallrar i hettan.


 



Och råkar det komma nån droppe får den torkade svampen ,svamp det gillar virrpannan.Hon är inte riktigt klok den.


 



Du molle såna där små polckar vi ju inte.


 


Men matte imorgon går vadet ut och det fattas bara femtio gram ju.


 


Ok då sa hon vi tar de största,minst en femkrona vet du.Kan väl sträcka mig till en ny femkrona då.


 


Och har ni sett jag fick en egen pizza, min pizza.


  


Min lillhusse är allt bra snäll han,sen fick jag inte äta hela på en gång för matte.Men den va så god ,så god.


Sen har matte bråkat för hennes wifi grej inte funkat,funkar ibland.Funkar inte fått ny,samma visa.Idag kom det nåt som heter router,hon installera den och den funka.Testade ladda ner lite ljudböcker till mobilen,skit sa hon det där 4G är grejer det.Hann inte ens blinka innan boken va laddad.


Tisdagsmys på er,ska ligga och tänka ut hur jag ska få en sån där god pizza till.Nån som vill slå vad med mig kanske?






Av molle - 15 juli 2017 13:54



Man skulle kunna tro jag gått under jorden eller nåt.


 


Fast egentligen är det datauppdatering.


 


Ny telefon och bilen som bråkar med matte.


 


Jag är ju som vanligt ute och röjer.


 


Och vet ni ibland så regnar det nästan,I alla fall ser vi regnbågen.


 


Nattvioler kan hon studera,ska det va nåt.


 


Dom här intressera henne också.


 


Och den här myx svampen va visst jättehäftig.


 


Nä du matte tacka vet jag riktig svamp,typ kantareller om inget annat finns.


 


Visst tyckte du att jag va lite duktig nu.För vet ni vad,om jag hittar typ ett kilo av dom där första små.Så får jag en pizza av min lillhusse.En alldeles egen pizza,har hittat ett halvt kilo än så länge.


 


Lite ofint tycker jag att föreviga mitt toalettbesök.


 


Fast det va ju meningen att visa dagens kompisar.Oliver och Greta.


 


Lite svårt för vi vill inte stå still.


 


Den här ville inte heller va stilla,men till slut så, synd den inte öppna vingarna.


Sen blev jag modell också,för jag va så likt nån annan.Vad snackar tvåbeningen om,finns faktiskt bara en av mig.Alla andra är nog väldigt dåliga kopior,ta bara en sån sak som väluppfostrad.Inte badar i dammen,pjuff säger jag bara ,dammar är ju till för det.


Nu ska jag ligga och drömma om min alldeles egen pizza,plötsligt händer det kanske redan imorgon.


P.S Om ni inte tror mig när jag säger att matte är en virrpanna.Kan jag tala om att igår irra hon runt och leta efter telefonen i typ 3 minuter.Innan hon kom på att hon tala i den,dessutom tala om för den på andra sidan .Att visst jag jag talar i den,får man skämmas för henne eller? D.S



Av molle - 1 juli 2017 15:08



Så gör jag ett nytt försök då,förra inlägget försvann plötsligt.Va nog säkert virrpannans fel.


 


Jag har umgåtts en del med Oliver.


 


Han är faktiskt ganska knäpp,älskar min matte och blir alldeles konfys när han ser henne (brukar räcka med att han ser bilen).Vadå han har en egen matte,som dessutom brukar ha godis det har inte min.


 


Vi har dessutom kollat en fantastisk gammalskog,alltså matte glömde allt för att bara kolla.Granskog och hasselsskog hon va helt salig.



 


Där fanns fyrflikig jordstjärna och det räcker ju för att hon  ska gå i spinn.


 


Jag kan ju säga att det här badet gjorde min dag,najs.


 


Sen fanns det måmga såna här där och dom är hemafroditer.Men måste ändå kramas för att få valpar,väldigt konstigt.


 


Sen har det ju vart midsommar då,men inte regna det då inte suck.Matte har börjat jobba efter semestern.

Vart tog pensionärsträningen vägen,hon jobbar typ +100%,Jaja jag får sova lite mer,mys på er.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards