mollesnutten

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av molle - 1 januari 2017 12:21



Hmm vissa helger är matte lite nojig,hävdar att jag är rädd för saker.


 


Ser jag rädd ut,nej just de hon har fel.


 


Möjligen har jag tappat bort vissa delar av mig,men rädd inte då.Det är dessutom nyårsafton och vi skulle åka till en stuga i skogen ikväll.Då kan man ju va lite kaxig.


 


Blev visst inget med det,matte är snorig.Alla persienner neddragna.


 


Och i sovrummet ser det ut som hos andra ljusskygga individer,i vårat bostadsområde sa virrpannan.Hur gick det då,jo vid 24,00 måste jag faktiskt erkänna att jag skaka lite.Sen la jag mig bakom mattes rygg och sov,hördes inte mycket från oxhagen heller.Kanske berodde det på att polisen hade flera patruller där det tackar vi för.


Så imorse skulle jag ut tidigt och träffa kompisar.


 


Det första vi träffa på va en vildgrisfot.


 


Sen faktiskt hade den tappat hela skinnet också,knäppa djur det där.


 


Så kom då Oliver och Greta till slut.


 


Vi busa runt och dom skulle sitta på en sten.


  


Det sluta såhär matte råka ta upp torkat älgkött.


 


Fast Oliver va duktig i det längsta,men den doften kan man ju inte motstå.


 


Fast själv rullar jag hellre i mossan,det kan ni se bakom den tomma stenen.


  foto Eva Ståhl Finnsberg.


Och så blev det fika idag,nädå vi tigger inte men mattes macka dofta väldigt gott.

Söndagsmys på er.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards