mollesnutten

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

OMBYTLIGT VÄRRE

Av molle - 10 januari 2015 14:31



Det är inte bara matte som det inte är ordning på. Vädret är värre ombytligt än värst.Igår till exempel.


 


Så va det grönt, rådjuren därbortikanten kunde få sig lite nyuppkommen mat.


 


Matte kunde kolla dom där röda som hon är förtjust i.


 


Här kanske dom syns lite bättre, kluriga att fota dom där.


 


Och jag kunde dra runt lite.


 


Måste nog säga att tomten va slarvig när han raka sig.


 


Överallt hade han drällt runt skägget.


 


Nä nu skojar jag allt lite, håris är det, ett inte alltför vanligt naturfenomen här.


 


Men igår fanns det överallt.


 


Det va ju typ kallt fast ändå inte, men bäcken va frusen.


 


Men vi hitta fina gulkrös och lite annat.


 


Innan vi drog hem ,tog matte några smakprov av vinterskivling.


 


Idag då lite frost, skönt att rulla sig faktiskt.


 


Och jag hitta en ny sjö.


 


Men vad är detta, det börjar snöa.


 


Mer och mer blev det, efter att vi kom hem har det nog kommit två dm.Onödigt ska ju bli varmgrader i veckan igen.


Sen har lillhusse behövt hjälp med sitt rum. Matte tog fram stora megamaskinen och gjorde nya hål till hyllan.Så för tillfället är det STÖR EJ RÖJNING PÅGÅR därinne. Inte vågar man gå dit då.


Hoppas ni får en mysig lördag.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards