mollesnutten

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

SPANAR EFTER NYA ÅRET

Av molle - 2 januari 2015 13:39



Ja vad säger ni.


 


+5 grader ute, barmark det är nog vår nu.Inte så illa va.


 


Ja ursäkta va ju tvungen, va sånt liv på nyårsafton. Inte våga man väl gå ut, när kriget kom till stan.


 


Fast vid den här tiden sover visst marodörerna. Då kan man strosa runt och kolla allt möjligt.


 


Lite smått här.


 


Och lite halvdött där.


 


Många timmar va vi ute och kolla runt i det varma vädret.


 


Jumla nya vägen hade inte heller blivit färdig.Bra det så kanske jag kan leta kantareller där snart, utan  fartdårar i närheten.


Matte trösta med att det kanske blir bra med allt brötande och vedupplag här och där.Kanske kommer nya sorter då som inte brukar växa här,sa hon .


På hemvägen blev det tvärstopp, matte kasta sig ur bilen.


 


För denna mycket före detta blomkålssvamp.Skulle kanske funkat som tvättsvamp.Bevare mig för virrpannor och svampnördar.


Eller kanske inte


 


Då kanske jag inte fått åkt till skogen imorse.Visserligen hade jag lite åsikter om att min bur försvunnit.Och jag är faktiskt för stor för detta lilla utrymme, jaha bilen ska på besiktning säg det då.


 


Jag lovar matte här växer snart kantareller, bara våren fortsätter.


 


Oj vad mörkt det blev, men du kanske kan kasta den där fina kotten sålänge. Väldigt regnigt blev det plötsligt. men långpromis blev det.

Och kan ni tänka bilen kom tillbaka med blankt papper igen,Bra det, då kan vi strula runt i skogen ett år till.


Fredagsmys på er.





 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 januari 2015 18:01

Just sådär ser det ut i mina trakter oxå, grönt alltså och lerigt! Grattis till att bilen klarade besiktningen. Nu ska min matte laga "Karl Johanssons soppa" för första gången i sitt liv. Jag ska sitta nedanför å kolla på.... Hmm???

BELLA

http://Bellas dogblogg

 
Lillian

Lillian

2 januari 2015 22:05

Fornøyd med det nye året du fant? ;)

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

3 januari 2015 02:41

Lika grönt hos dig som hos mig - fast igår var det rena isgatan överallt.
Tänk om det år vår på gång, på riktigt!
Hur det än är - önskar dig ett fortsatt Gott <Nytt År!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards