mollesnutten

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

PÅT IGEN....TREDJEGÅNGEN GILLT ELLER?

Av molle - 20 september 2014 13:08



Försvinner det här inlägget också vet vi varför. På hemvägen från Sigge hamna vi nämligen vid hans vinterdass, vet inte riktigt hur vi kom dit, men jag kände igen mig.


 


Och detta är ett topphemligt ställe, enligt militären. Det är nog dom som suddat mina inlägg.


 


Dom snygga korgarna har Sigges mattemamma målat. Kan säga att virrpannan är omåttligt awis på den som vann den stora.Fast ett par ordentliga yllesockor till stövlarna, va inte fy skam det heller. Tack Mollysmatte, idag frös hon inte om fötterna.

Och helgen i malmköping va super, duper trevlig. Så många svampnördar på samma ställe, hoppas köpingen återhämtat sig.


 


När vi kom hem från Malmköping, låg Ivans bok i brevlådan.


 


Signerad och allt, fast varför står matte först. Hmm var det för att jag släppte iväg henne , gå och leta runt stora vägen kanske?

Väntar med spänning på fortsättningen." Den sanna berättelsen om Heinola" tror jag den skall heta av President Ivan i F S D G.Blir nog många bra tips i den, ifall jag skulle få för mig att rymma.


 


Helgen efter hamna jag här, hos Passa. Sånt får man för man är snäll hos vetten (ni vet han som inte vill plocka svamp). Han stack mig massor och nu har vi fått svaret. Hmm kanske bra med lite mer B-12 , jaha så nu sticker matte mig i nacken igen.


 


Visst är det vackert i mitt paradis. Får nog övertala matte att åka dit för att jag är snäll snart igen.


 


Kan ju hjälpa om jag påminner, om att där finns kantareller också.


 


Hennes syster yster är ju dessutom utnämd till svampnos numera . För att hon hitta svart ni vet trumpet, det kan ju virrpannan aldrig motså.


Fast jag undrar lite över den här frökens matvanor.


 


Ser ni vad glupsk hon ser ut bakom mig.


 


Sniglarna klättrar till och med upp i träden för att undkomma henne. Usch dom kan inte smaka gott.


 


Vi hade en del svamp med hem också. Matte och lillhusse gick och rösta för det får tydligen dom. Varför fick inte jag nåt röstkort.


 


Får nog vila och fundera över denna orättvisa. Lördagsmys från mig.





 
 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

20 september 2014 14:04

Visst är det mitt vinterdass. Men den skogen är bedrövligt usel i år, ytterst svårjobbad.
Svart trumpet dräller det av här nu, har nosat upp några hundra liter till matte

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Lillian

Lillian

21 september 2014 20:51

Wow nå må du være forsiktig så du ikke mister hele bloggen din! Sånne militærsaker er skumle!

http://www.sognafaret.no

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

24 september 2014 12:31

Nu blir jag riktigt avis. Vi hittar inte kantarellerna och trattisarna i våra nya skogar. Men ger oss gör vi inte. På't igen.

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

27 september 2014 09:24

Å va gla jag blir att få höra att det är B12 som fattas dig Molle! Det fattas på min Matte oxå, hihi. Hon fick ta sprutor jättelänge för att det skulle bli bättre. Ni räcker det med tabletter. Och avundsjuka är Vi oxå, eller rättare sagt Matte. Vi letar och letar efter svamp men kommer tydligen alltid efter att alla andra redan varit där :-( Matte önskar att jag hade en sådan nos som du Mollle.... Fast jag är glad ändå, hihi!

BELLA SVAMPHUND (not)

http://Bellas dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards