mollesnutten

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

AKROBAT.....AHH

Av molle - 20 juli 2014 14:56



När det är sån här stekvärme, får man hitta på korta aktiviteter. För jag är inte mycket till stekare, är ju redan svart haha.



 

Sånt här till exempel, hade att göra en god stund leta upp vart leksaken va. Men sen så klura jag ut få ner den, trots att översta trappsteget va lite för kort. Bra med lillhusse som står där då.


 


Men vi har vart i skogen också, nu har jag lärt mig hur dessa doftar. Är visst nåt som ska smaktestas, dumt gå och köpa i affären säger virrpannan när dom nu ändå växer i skogen.


 


Tycker du verkligen det är nån idé gå ditåt sa matte.


 


Hon är faktiskt helt utan luktsinne den.Jo jag sa ju att det va idé eller?


När vi varit i skogen ett par timmar med Smulan och Zebbe skulle vi åka och leta efter en rymling.


Först gick vedtjuven och hennes Freja, skulle spåra.


 


Sen gick jag, ha kan ju spåra jag också, men det fick jag inte.


 


Skulle lägga markering, så hon som va borta inte gick över vägen.Gick hela tiden och muttra, jäkla dumma hund .Förstår du inte att det bara är hemma man får god mat.Skönt va det att det regna lite, för jag hade vart ute länge.


Sen skulle jag gå genom eländig terräng, rakt ner mot sjön. För att stänga in henne lite, jo gick ju bra upp och ner för berg.Därframme är sjön, jippie bada.Det va då jag missbedömde underlaget, gick ner mig i gungfly.

Matte fick dra upp mig, kan bli så sa hon när man vart ute 8 timmar i sträck. Dessutom blir man alltid blöt och plurrar, tillsammans med vedtjuven vet jag ju.


 


I alla fall ser lilla Kiwi ut så här om ni ser henne. Och jag fick välbehövligt bad på hemvägen, fast i en annan sjö för att inte störa.


Idag va jag på en liten tur, va rätt trött sen igår då. Sen skulle matte dra iväg, till köping, varför får inte jag följa med.


 


Tja hundutställning, kanske inte min favo.


 


Många vackra hundar sa matte men ingen bekant.


 


Jaha du, men den där känner jag igen. Fubbigt fick Zebbe följa med och inte vi andra.


 


Hmm vid närmare eftertanke, är man sådär trött efter ett par timmar. Va det nog lugnare stanna hemma.


 


Jag fick dessutom trevliga mutor. En fäll med engelska flaggan ,till hallen, och en bit till min bädd.COOLT.  Massa bacon pinnar och en sån där långätar grej. En fläkt till bilburen med kylgrej till,kommer väl till pass i denna medelhavsvärme.Bäst av allt en favoboll, ja snöret hänger inte med länge men bollen håller hur länge som helst.

Lite bortskämd är jag allt.

Söndagsmys på er.

 
 
Lillian

Lillian

21 juli 2014 13:41

Så dyktig du er! Helt oppe på taket da gitt!

http://www.sognafaret.no

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

22 juli 2014 10:31

Det var säker svalare att vara hemma än på den där utställningen, tror jag! Det är väl klart att matten din skämmer bort sin fine kille, precis som det ska vara!

Nospuss från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards