mollesnutten

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

GRR..... VIRRPANNAN GLÖMDE.

Av molle - 13 juli 2014 11:31



Tror ni inte hon glömde, skriva upp datumet för årets. Korv och köttbulle party i Skottvång.Hur kan man bara glömma en så viktig sak.Här har jag jobbat och slitit hela veckan, hade faktiskt behövt lite avkoppling.


 


Jag har letat födelsedags present åt farmor.


 


Tillräckligt för några mackor i alla fall. Som i förbifarten hitta jag.


 


Sprängticka på plockvänligt avstånd  från marken.


 


Fanns en till på lagom höjd, ifall nån vill bli 500 år. Matte skippar det sa hon, ja det är nog lika bra, hon är ju redan tillräckligt virrig.


 


Fixat kantareller till mattes kompis har jag också gjort.


 


Hon fick ihop till lite smakprov hon också, fast dom va lite små en del.


Idag när vi varit i skogen en stund, blev det ett hiskla oväsen. Bil som tuta och hundar som skällde, vi kollar sa jag.


 


Japp där kom mina kompisar Smulan och Zebbe, även deras matte fick lite kantareller med hem.


Är det då så, svårt för matte att komma ihåg årets begivenhet. Korv och köttbullepartyt, alla jobbande hundars belöning.Nej det tycker inte jag, kommer ni ihåg hur det va ifjol.


 


Massa folk och hundar, det här är Ludde. Sen fick man ju.


 


Godispåse med hem, typ som hundarnas julgransplundring. Förstår ni att jag va sur igår eller?


Fast jag har hört att, Kasper tog över mitt arbete, föra oväsen. Strongt gjort av killen, som faktiskt inte mår bra just nu.


 


Ge mig den nu nåt ska jag ha, i alla fall.


 


Det va en riktigt stor godis, som tog länge och äta upp. Hade nästan inte ens tid att skälla på dumma grannen som kom förbi. Han litar jag inte en sekund på.


Ha en mysig vecka kompisar.

 
 
Kasper

Kasper

13 juli 2014 13:25

Förra årets party var roligare, men nu tänker vi inte mer på årets utan ser fram mot nästa år i stället. :)
Dels tänker jag vara i bättre form då, dels kommer det nog mer folk igen. :) Och framförallt fler hundkompisar!
Så duktig du är, Molle, en sån väldig massa kantareller du hittat!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

13 juli 2014 18:58

Fina kantareller. Hjo-Hjo har nyss lärt sig att söka leversnittar som göms lite här och där. All vår början...

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

19 juli 2014 20:43

Men sicken matte du har.... Förstår att du morrar ;) Men du fick ha roligt i skogen och sedan en tjursena (såg det ut som) Ha det bra du med!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards