mollesnutten

Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av molle - 21 augusti 2018 12:22


Bloggplatsen har det senaste bara bjudit på krångel,är det inte det ena så är det andra att den adressen finns inte ens.


 


Fast jag är ju som vanligt ute och kollar coola ställen.


 


Och coola svampar.När jag inte ligger under baldakinen och flämtar i hettan.


 


Ibland regnar det rejält,det är bra.Då kan jag ligga i lillhusses rum,för där hör jag inte åskan.


 


Och dagen efter kan jag bada i vattenpölarna.


 


Dessutom kan jag glänsa för jag hittat kantareller,ni ser lite gult vid min nos.


 


Fast på morgonen när vi skulle gå ut,ville inte jag det åska.Vilken tur att lillhusse hade semester och kunde gå lite senare med mig.Matte va ju tvungen att åka och jobba, för på sommaren så jobbar dom där som mest ska va lediga jättemycket.Den här veckan har hon återgått till att va hemma och drälla igen,fast bara nästan.


 


Så då krönte vi ledigheten ,med att hitta fyrflikig jordstjärna på ett nytt ställe.Nära ett naturskyddsområde ,vi måste nog kolla om det finns med på artdatabanken.


 


I övrigt har vi hittat karl-johan också det går fort nu.Och som vanligt glömde matte kolla sina unika brödkorgssvampar på hemvägen .Undrar när den där DNA sekvenseringen blir av.Så jag kanske kan få välja namn för en ny art, vad säger ni om molles brödkorgar.


Och nu håller vi tummen att allt funkar då.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards