mollesnutten

Direktlänk till inlägg 13 december 2017

LITE SMÅTT OCH GOTT

Av molle - 13 december 2017 17:16



Först ska jag visa vad matte fick i födelsedagspresent från labbkompisarna.


 


Ett idolfoto och ett presentkort från tant grön.

-Jaha sa matte lite fundersam.

-Jo sa dom ,du får presenten nu.Inte nån extra när du går i pension.

-jaha sa matte.( Hon är inte så talför i såna lägen,min anmärkning)

-Ja så det är ingen idé att gå i pension för present sa dom.

Hon fick faktiskt ett idolfoto av mig också att sätta i ramen.

P:S Jag kan övertala henne om att stanna hemma,mot en ringa ersättning typ två stora påsar torkade grisöron D.S


Annars så har vi vart lite runt.


 



Hittat en ny skog med röd-gula inte fy skam det heller.Helt ok till nästa år.


 


Annars har vi mest dragit runt i närmsta skogen,den är bra på vintern.Alltid gångbar.


 



Där finns den här på en låga ,brukar va en resupinat svamp längre fram i vår.Men nu va det lite hängen här och där,tillväxt eller en snyltsvamp sa hon.Spännande det här.Jaja bara jag får skogspromisar så struntar jag i dina nördsvampar.


 


Nån dag hälsa vi på där matte har brödkorgar.Där finns stora stockar av gamla träd. Där växer dom här till exempel,överdragna med alger.Matte kolla inte men där brukar växa sammetsskinn ,dom va bara vackra.


 


Hennes brödkorgar va tyvärr inte så nöjda med vädret,men det gör inget bara dom finns sa matte.


  


Och några dar nu så har det snöat igen,jag tycker faktiskt inte det är kul.Jag fryser och matte säger att det är för att jag är gammal.Vadå lite vita hårstrån har väl du också,klart man inte riktigt orkar som förr.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards