mollesnutten

Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av molle - 11 oktober 2017 15:53



 


Vi åker till den där trevliga nya skogen vi hittat,sa hon.Där är nog inte alla buskar fulla med folk.


 


Sagt och gjort så blev det söndagmorgon.


 


Matte studsa och skrek,vad kul nya jordstjärnor har jag aldrig hittat.


 


Jaha ja hon som ville ha tyst i skogen,hur tänkte hon där.


 


Nån familj klibbticka hitta hon också,i övrigt drog vi bara runt för att se vad som finns.


 


Jo jag vet att du gått runt varje kärr.Och jo jag vet att dom inte ska växa i uppförsbackar.Men tadamm här är dom om du vill ha.


 


Jo jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag hitta dom.Men det finns massa fler röd-gula trumpetsvampar här.


 


Sen gick hon och gnällde att korgen va tung,men plocka inte då.


 


Stå du där och låtsas att det behövdes ta nya kort på brödkorgssvamparna ,jag vet ju att du bara smygvilar lite.Vi har triljoner bilder på gul brödkorg.


I dag va matte ledig och tänkte åka till samma ställe igen.


 


Då var det några som ville följa med,här gömmer dom sig i snåren.Så ingen ska se att de hittat röd-gula trumpeter.


 


Den ena va Bo( hennes svampkursledare) ,nu fick han se en skog med många fina svampar.Den andra heter Birgitta och hon hitta oss på en sida som matte fixat på fejan.Där kan man hojta till om man vill följa med oss eller kanske vill ha sällskap i skogen bara. Bra va? 

Ha en riktigt mysig kväll nu,det ska jag ha.

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards