mollesnutten

Alla inlägg den 1 oktober 2017

Av molle - 1 oktober 2017 14:18

 


I början på veckan va vi i Sallys skog,där fanns mycket vaxskivlingar.


 


Det där borde va en sån som blir svart i toppen sen sa hon.


 


Nån dag hitta vi biskopsmössa ,finns en ätlig och en som är farlig.Matte plocka ingen.


 


Nån dag så kanske vi hitta en pulverticka,


 


Fast i så fall många på en fallen stock.Som vanligt säger hon vi får kolla om nån vecka.


 


Så här trött blir man ,när man visat upp knölen,hos vetten(ni vet han som inte vill plocka svamp)Knölen va troligen ofarligare,än att söva mig i min ålder.Vadådå jag är ju en man i mina bästa år.


 


Sen släppte jag iväg matte på egna ävetyr.


 


Ja jag förstår vad hon menar,inte kul för mig att hålla reda på alla dom där.Fast den där Aleks hade nog haft hjälp av mig,nån som ville villa bort sig.


 


Matte kolla som vanligt dom där små sakerna.


 


Typ en spadmurkling och i sällskapet fanns det visst nån som troligen jobbat som fäbojänta.Jäklar vilka röstresurser,kunde nog skrämma vilken varg som helst.


 


Matte gillar lite tyst i skogen,så det skulle vi göra idag.


 


Jodå vi hitta både röd-gul trumpet och några sotvaxingar men sen blev det för mycket folk för matte.Vi åker hem och tvättar mattor istället sa hon,med lite tur hinner vi bada dig också.


Vadå men lite TUR ,tur är när hon glömmer det.Hur tänkte hon nu.


 


Ok då jag åkte dit,men jag kan tala om att hon är lika blöt som jag. Lite måste man ju  ge igen. Söndagsmys på er.



Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards