mollesnutten

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av molle - 14 juni 2017 12:53



 


Är väl jag såklart,matte dom där gula är så stora så till och med du ser dem.


 


Ni som är lika uråldriga som min matte,vet hur en 25 öring va i storlek.Typ den storleken ,men hon såg dem faktiskt.


 


I övrigt har vi dragit runt och letat nya ställen.


 


Ibland hittar man ett bad,ibland helt olämpliga ställen.


 


Det här va väl kanske inget bra ställe och stanna på.Dom där ska väl va inhängnade eller?


 


Det här va ett bättre ställe,fast vi fick stanna för dom där som ska va inhängnade 3 gånger på vägen.Tror vi överger den delen av länet.


 


Fastän man kan hitta trevliga saker också.


 


Idag va vi på ett ställe där jag kände igen mig. Hördu dom finns här också.


 


Inte ens en 1-öres storlek sa hon,efter att letat länge.Men vad uråldrig är hon egeligen,ett öre typ.


Sen kom jag till matte med väldig fart,vem kommer sa hon.Ja jag är ju bra på vad som kallas skvaller i hundvärlden.Men jag drog tillbaka och satte mig.


 


Jag har hittat nåt kolla dig omkring.Guldkille va det va?


 


 Jag hade hittat årets första kalle,inte calle som min lillhusse.Utan Kalle,visst är jag en guldkille.Liten men felfri utom där lilla snigel hade tagit nån tugga ,de ni gör om de om ni kan.


När vi kom hem upptäckte jag att mitt chateau blivit sålt ,hmm ingen som frågat mig om det är ok.Ja dom gamla va inte så bra,bytte portdörr.De hade dom nog fått över från nåt gammalt bygge,försök gå ut med en barnvagn genom den du.Min dörr är bra ingen brevlåda och hemliga förrådet är bra.Så dom va inte helt fel.


 


Annars har dom väl mest utmärkt sig med mattan in till tvättstugan,jaja.Undrar om jag kan få en röd matta till min dörr nu.De skulle inte höja hyran direkt,nej det får man ju inte utan förbättring.Men en röd matta till min dörr vore ju en förbättring.Hallå Victoria Park visst skulle det va värt typ 10 öre i höjning.


Sen tycker jag att det är mysigt att Ronjas matte är lika knäpp som min.




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards