mollesnutten

Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

VET NI VAD

Av molle - 7 juni 2017 16:53



Min matte är knäpp,ja det visste ni väl kanske redan.Tar semester i juni då finns inte så mycket svamp.


 


Jaha då försvann älgen däråt,då drar jag en repa bakspårning.Vill ju inte stå öga mot öga med en sån.Och du kallar mig knäpp sa matte.


 


Ja men va gla att jag hitta vatten sen,behöver ju kyla av mig.


 


Du vet ju vad ledsen du blir när jag är alldeles slut och behöver lägga mig och vila.Det gjorde jag aldrig i min ungdoms dar.


 


Tänkte faktiskt jag skulle va lite snäll också.Kan du komma slötant.


 


Fanns en massa såna här.


 


Champinjoner är inte så vanligt såhär tidigt.


 


Men eftersom hon framhärdar att ta tidig semester,så måste jag ju va lite snäll.Letade upp typ 15 st sen va hon nöjd.


 


Här hade hon tänkt hitta kantarellvalpar efter regnet.Fanns inga kan jag säga.


 


Men om du kommer hit ska du få se.


 


En del tappar hela revbenen hur går det till,sen hitta vi faktiskt en sopp också.Men den ville inte va med på bild och lika bäst före som revbenen.

Ha en mysig vecka ni också.

 
 
Lillian

Lillian

7 juni 2017 22:15

he he dere får være knäppe sammen ;) Jeg har ferie i juni jeg også, så da håper jeg på solskinn!

http://www.sognafaret.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards