mollesnutten

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av molle - 12 mars 2017 12:46


 


Förra helgen hitta jag lite porlande vatten.Och innan nån toka får för sig att det är för kallt för att bada, bilen stod rätt nära och det va uppfriskade.


 


Bombmurklor som matte tänkt hitta fanns det inga,bara vildsvinsbök.


Ibland åker vi till närmsta pinnhögen ,för där finns nördisar.


 


En liten broskboll ,gjorde matte glad en dag.


 


Gullkrös är alltid trevligt,snart är det vår.


 


Kantöra har hon letat efter länge.


 


Sen vet jag inte varför hon ligger på marken och kollar under pinnarna.Är ju lite skämmigt om nån skulle se henne.


 


Kan växa trollhand på såna sa hon,fast här är nog för torrt.


 



Nån dag åkte vi till Sallys skog,hon skulle leta hängskål på hassel.Lite närmare våren alltså,men där va för mycket snö.


 


Hon stod och kolla dom här al eller hasseldyna kanske.Då ringde telefonen min kompis från Hasselfors,prata kantöra och trollhand.Ni anar inte vad länge dom kan prata.Dötrist


 


Det enda övriga vi hitta va en pappersgröppa.När virrpannan fick se bilden i datan,sa hon vad är det där som ser ut som små skålar till vänster.Insektsäggskal va det mest fantasifulla förslaget.

Tja vi får väl åka dit igen tror jag.


 


Idag drog vi iväg lite längre,fortfarande bara nördisar.Fast vårplätt är ju lite trevligt,våren är snart här tror jag.Om två tre veckor sådär,vårmys på er.




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards