mollesnutten

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av molle - 22 januari 2017 13:20



Har ni också hört det tråkiga ordet.I veckan va min bil på såndär besiktning.Ville inte starta sen,klart den blev sur när dom sa att den fick nog komma tillbaka.Han har vart lite sur av och till det senaste,en gång kom en trevlig prick och starta oss i skogen.


 


Igår ville den åka både till mantorp och tillbaka.Sen fick virrpannan för sig att den behövde dammsugas.

Klart den inte ville nåt mer sen.vem vill bli städad.

Matte fråga nån granne på parkeringen om dom kunde hjälpa.Jo då dom försökte med startkablar och knuffa igång den gick inte, de gav upp.

Sen kom det nån annan"Du jag har ringt efter min kompis han har bil,vi fixar detta".Och det gjorde dom.

Matte funderar fortfarande över va han sa i telefonen till kompisen.Typ "Jo du vet ,lilla tanten har problem starta bilen så du får komma hit" eller nåt.

I alla fall är matte och jag tacksam över våra trevliga grannar,fast den sista bor inte på våran gård tror vi.


Nåt som va bra va ju att jag fick kompis i morse. Fast jag behövde vänta på att dom kom.


 


Tog eländig tid, minst 10 minuter,jag har det nog ganska bra .Alltid nån som skriver vi hämtar dig så du får komma ut i skogen.


 


Matte försökte fånga en hackspett högt uppe i ett träd,funka ju sådär då.


 


Sen fånga ögat lite gullkrös på G.



Och nåt som va kantarellmussling kanske,konstigt väder i år. Allt kommer lite för tidigt.


   


Själv fick jag hjälp att få lite vatten,orka inte själv få hål på isen. Och inte fanns det nån snö att käka.


Sen vart det ju vänta igen då


 


Men hallå Zebbe gå till matte nu,att dom där små alltid ska trilskas.Ja ursäkta jag tog ju en prinskorv men du va långt bort borde inte hört.

Så till slut kom jag hem och fick mat å sova lite,börjar nog bli lite gammal.


 


Men det är hemskt skönt att sova lite,hoppas mattes bil vill starta så jag kommer ut i veckan också.Min bil ska ju till verstad och bland annat få nytt batteri på fredag.Krånglar den är det mattes inte min så det så.


 


Så det är bara att vänta lite.


 


Typ som att matte väntar lite på att prickarna ska bli en lite blågrön skål.


Ja så får vi ta en väntansmys söndag alla




Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards