mollesnutten

Alla inlägg den 15 januari 2017

Av molle - 15 januari 2017 15:52



Eller faktiskt såhär trist


 


Virrpannan gör nåt som kallas städning.Och lillhusse vill inte leka urtrist helt enkelt.


Annat va det för ett par timmar sen.


 


Jag lurade matte till den där skräphögen med träd.


 


Tuvad röksvamp sa matte ska det va nåt. Fast det är ju sol och plusgrade vi kollar lite.


 


Kanske nån grynna sa hon.


 


Musslingar möjligen kantarellmussling.


 


Ingen aning men lite snygg.Som ni förstår så lyssna hon inte riktigt på min kompis i Hasselfors när vi var där.


 


Alldeles för mycket tickor ,skinn,plättar och musslingar på en dag.Hmm men det där kan nog va en sotticka sa matte.Som mest gillar klibbtickor dom kan hon.


 


Och att det där nog är ett skinn tror jag sa hon.


  


Dom här va dessutom otroligt snygga undrar va dom heter sa hon. Ingen aning sa ja kan du kanske kasta kotte för jag har hittat vinterskivling.Den är ju faktiskt ätbar.


 


Ja jag fick kotte sen åkte vi hem,jag satte snyggt avtryck på trappan.Så nu vet alla vart jag bor.Söndagsmys på er.


 


Nu ska jag gå in till lillhusse och sova.


Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards