mollesnutten

Alla inlägg den 12 november 2016

Av molle - 12 november 2016 17:58

 


Ute är det snö


 


Inne står halva lillhusses rum ,hoppackat.Matte muttrar bara kan inte städa,allt ser bara sogligt ut.Hoppas dom fixar bytet med balkongdörr och fönster innan jul.Fast vem vet det sket sig ju redan första dan,alltför många säkerhetslås låsta.


 


När vi är ute leker matte med kameran.Det här kallas panorama,massa bilder  i alla fyra väderstrecken.Fniss som ni ser är jag för snabb hinner flytta mig väldigt långt på den sekunden det tar.


 


Här är en annan sån,blev av med huvet helt plötsligt .Måste va straff på att halshugga hundar sådär.


 


Den här varianten kallas spegling, jo jag och lillhusse leker med mig och han.Bra när man saknar sina kompisar kanske.


 


Fast ibland blir det bara för mycket liksom.


 


Jaha sa virrpannan där ser man va sånadär nymodiga kameror kan göra.


 


Fast visst är det mysigt i skogen även om snön fallit.Försökte övertyga matte om att det fanns kantareller på ett ställe,men hon bara strunta i det.Ja ja det är ju hennes förlust då,ingen korg med så det va väl inte svamp hon leta efter.


I veckan fick jag brev från Ludde.


 


När matte hämta kameran va jag uppe på bordet och snodde den där baconpinnen.Fick jag visst inte alls, fick lämna tillbaka den tills kortet va taget.

Så trevligt att få ett brev sa matte,jo då njamm njamm sa jag baconpinne är gott.Men du Ludde säg till matte att man ska inte spara på svampen.Utan blöta upp steka i smör och sen njuta,kanske nacken till och med känns bättre då.


Helgmys till er alla.






Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards