mollesnutten

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

HERRE MIN JE VILKET TRÅKIGT LIV

Av molle - 8 oktober 2016 14:06


Liv jag har.jag drabbades av VAM( vård av sjuk matte) Ja eller vård av slaven som bor hos mig.


 


Inte ens den här tjoa hon över.Gick bara och la sig,febrig påstod hon.


 


Får väl gilla läget en stund då.Dagen efter kom farmor och förgyllde min tillvaro.Gjorde ett misstag där,stannade hemma.Virrpannan gick ju och la sig direkt efteråt.


 


Tur hon kom på att tända brasan först.Va nåt om att hon frös,klena människa.Sa faktiskt både jag och lillhusse.Fått iväg henne till jobbet på dagarna,hon måste ju tjäna ihop till min mat och husrum faktiskt.


 


Fast ibland älskar jag ju min matte.


 


Fick leka med bruden med stort B.


 


Lite svårt få bra bilder på oss ,vi står liksom inte still.


 



Hennes husse tycker att vi kan leka när det är dags att bada.Ja vem va det som lärde mig bada i lerpölar då? Fast iår har hon nog badat mycket.


Vart ute med Zebbe , Oliver,Greta och tanten tjurkart i omgångar också men matte har inte vart helt hundra så inga bilder.Kanske va tur det, Greta skulle absolut leka med en häst och jag höll mig på avstånd .Lite skämmigt faktiskt,inte ens virrpannan visste att jag kunde krypa bakåt liggandes.


 


Idag har vi vart med några som vill färga garn med svamp.



 


Matte vet visst en hel del om sånt.Säger som Dag-Otto tro de,kanelspindlingar,nästan rutten fjällig taggsvamp,en del andra taggsvampar.Ja dom plocka visst alla svampar jag inte lärt mig,konstigt folk det där.Matte spred sina visdomsord,gör ett provkok.Goggla vilken svamp det är,om du inte är säker.Skriv upp var du hitta den,färga garn har tydligen mycket med växtplatsen.Kalkhaltigt eller inte,nära vägar eller inte.Har jag sagt att hon är ganska kemigalen eller? Får se om dom fattat när vi träffs nästa gång.


Nu ska jag snart få till lite helgmys,för eftermiddan på kursen blev inställd på grund av kurigt väder.Helt ok för mig.


P.S Ludde svartnos då vet vi vem som brytit sig in,annars kan vi skicka lite av vårat överflöd. Inte så mycket svarta eller röd-gula iår men stolt fjällskivling kanske. D.S











 
 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

9 oktober 2016 09:33

Å tusen tack, det skulle uppskattas här.
Ludde han nosar på kantareller som jag, eller oftast Dagmatten, hittar. Då får han slicka på mjukosttuben! Han är jätteglad och nosar om och om igen! Yes, så lätt att få godis, tänker Ludde och nosar vidare i påsen.... Hmm?! Är vi på rätt spår till svamphund, tro?

Krya-på-dig-hälsningar från
Ludde & Mari

http://Ludde Svartnos

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards