mollesnutten

Direktlänk till inlägg 1 juli 2016

YEAS JAG HAR LYCKATS

Av molle - 1 juli 2016 16:45



Matte skulle dammsuga,hann köket och hallen.Sen ville den inte starta mer,japp jag hade äntligen tagit livet av snabeldraken.

Den åkte ut i bilen,vi körde uppför rampen.Och plötsligt va den avlämnad på återvinnings stationen.Jag kände mig väldigt nöjd på väg till skogen.


 


Där händer inte så mycket mer än att kantarellerna ploppar upp överallt.Här och där hittar vi lite större så lillhusse kan få en macka eller två.


 


Eller det rör på sig,kanske vi ska säga.


 


Den här växten som vi glömt namnet på brukar komma lite senare så nog går det framåt.


 


Och idag hitta vi såna här stora saker ,kanske nån kremla.För dom har börjat titta upp här och där.Men inga som vi plockar och inga champinjoner än.Fast nu har det regnat lite några dar så snart kommer nog snöbollschampinjonerna.


Sånt gick jag så nöjd och filosoferade över i skogen.Men vet ni vad virrpannan gör sen,åker och köper en ny snabeldrake.En röd dessutom så det blir roligare att städa sa hon.


Är inte det att svika sin livskamrat så säg?

 
 
Ingen bild

Ella

1 juli 2016 17:37

Du har det inte lätt Mollesnutten!
Fast det underlättar ju att ha en snabeldrake, när virrpannan ska fixa till efter dig och är den röd, så underlättar det betydligt!! Vov vov.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards