mollesnutten

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

ALLTSÅ JAG VET INTE

Av molle - 18 januari 2015 15:49



Ska man behöva gå med på vad som helst, eller ska man flytta.


 


Ja dom städare och städade länge. Lite luftigt blev det ju,så nu kan jag leka därinne.Matte vägra före bilder. Rummet hade visst passerat, bäst före för länge sen. Men jag tror båda va nöjda över resultatet, hjälps man åt blir det ju roligare.


 


Den där kul saken hitta husse i en låda till exempel.


 


Men kasta nu då, alla bollar tillhör ju mig.


 


Nehej ska läggas ner till nästa gång, det va fubbigt.


I veckan va vi i skogen en liten tur, matte vill rensa skallen.Hon fundera på hur en person kan tro att den ska rädda typ värden.


 


Man är ju bara en liten skit i universum sa hon, förstår dom inte man måste hjälpas åt.Och framförallt börja på sin egen baksida, jaja .


 


Igår fick vi sällskap i skogen, det va kul men rätt halt.


 


Sen hade Smulan och Zebbes matte hyrt ut mig som massage elev objekt. Och fy bubblan va det va läskigt. Nån annan än matte som skulle ta i mig.


 


Och sen när jag väl lungnat mig efter några timmar. Åkte det otäcka strykbrädesmonstret fram, visst har ni också hört hur det pyser och kommer ånga från hans strykjärnskompis. Ska man behöva ta sånt, måste väl va emot lagen eller.


Ja imorse skulle vi till skogen, hämta kompisarna och allt va frid och fröjd.Men va hände tror ni.


 


Nu är väl ändå, råttan mogen. Lämna oss i bilen på en tråkig Ikea parkering, inte ens en prinskorv till oss var hade dom med ut, men själva hade de ätit brunch. Fullkomligt orättvist, upp till kamp för bättre mattar säger vi.


 


Det hjälpte ju lite då, att vi hamna i en favoskog sen.


 


Men bara väldigt lite , detta glömmer vi minsann inte.


 


Men hörni jag vill inte hem än,dessutom är jag fortfarande sur på matte. Ska minsann inte äta upp min mat när jag kommer hem. Då blir hon orolig hihi.


Ha ett skönt söndagsmys på er.



 
 
Lillian

Lillian

18 januari 2015 17:07

Skikkelig kip paps du har altså, han må jo skjønne at du kan holde styr på alle baller!

http://www.sognafaret.no

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

26 januari 2015 15:18

Hundleksaker är himla kul, tycker Hjo-Hjo. Bara de håller sen stund så. Vilket de gör - en stund.
Ha det!

http://hanskhjo.blogspot.se

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 februari 2015 09:21

Ja det var riktigt oförskämt av mattarna att lämna er i bilen utanför IKEA. Och utan prinskorv dessutom. En anmälan till hundombudsmannen bör ske snarast ;)
Nåväl tur att ni åtminstone fick komma ut ur bilen i skogen!

En rättvisare vecka önskas dig Ludde från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards