mollesnutten

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

BJUDEN PÅ PARTAJ

Av molle - 13 juli 2013 15:12


Fick sparka på matte idag för att vi skulle komma iväg.


 


Skulle ju träffa Sigge idag,äntligen en skog.Kommer min kompis snart,nehej vi ska åka vidare till han.


 


Du matte här luktar kantareller.Fast det är nog Sigges för vi är i sörmland.


Åkte långt,kom fram,vilket läskigt ställe.Massa människor och hundar.Skottvång heter det visst,där hålls årligt korv och köttbulls party.


Och här är han nu.Känd från TV,Radio och tidningar.


 


The one and only Sigge Svamphund.Min kompis.


 


Fast hans pinne ska jag visst ge f.n i,kasta den inte hit då.Skällprata lite med honom om vad som hänt sen sist.


Tvåbeningarna tyckte jag skulle va tyst,mest min virrpanna då.Men hur ska man annars få nyheter.


Presentade Siggematte en påse sprängticka,som faktiskt jag letat upp.


 


Sen kom Ludde,nyklippt och sommarfräch också en av Sigges kompisar.Han va otäckt stor försökte tala om att jag va störst.Tills matte sa stå på alla dina ben, coola ner dig.Lite skämmigt alltså då blir jag ju jätteliten,i jämförelse.


Låg och chilla en stund hos Sigge,som försökte få alla som gick förbi kasta pinnen till han.Han lyckades väldigt ofta.


Hans matte skulle nog kunna åka runt och ta 5 kr kastet,så många va det som ville kasta.


Istället säljer hon diverse braiga salvor bl.a


 


Kåd,changa och tjärsalva,idag köpte vi tjärsalva för fästingarna och myggen tar kål på oss i sommar.Dom andra är mjukgörande och läkande.

Changa är sånt jag presentade Siggematte,sprängticka alltså.Väldigt nyttigt om man vill bli typ 500 år.


Mollys matte säljer dom söta hundarna,fast en sån hade jag dragit sönder på studs.Gäller ju att testa kvaliten på sakerna tycker jag.Den svarta som är längst bort är Sigge med ett öra upp och ett ner.Synd att den står bakom boken så den inte syns.


Molly ja henne behöll han bakom bordet,va nog rädd för konkurans tror jag.Vi fick inte ens ett kort.Vi käka mattes prinskorv under tiden milan tändes.


 


Då kom Kasper också,ännu en av Sigges kompisar.Han va mer stressad än jag,behövde ett rejs i skogen.Jag hade ju gjort mitt.


Klockan börja bli mycket,vi skulle ju vidare,så då åkte vi.Tur va väl det för dom skulle bort ,men vi hann en snabbvisit.På nån timme.


Sen åkte vi gamla vägen hem,stanna vid några bad.Men batteritet i mattes kamera vägra ta bilder.Kanske fått för mycket kolmilrök.


Men nu är vi hemma igen.


 


Eftersom jag missa det stora partajet fick jag paket med hem.Gott gotti gottigt.


 


Nu så finns det nästan inget kvar.


Så ska jag lägga mig en stund,smälta maten.


Tänka på Rudi, Julitas store detektiv.Och sång och dansman bl.a.Superduktig på Rallylydnad också.

Men han finns på andra sidan regnbågsbron numera och väntar på oss alla där.


Livet är ju ibland lite orättvist,han är inte ens lika gammal som jag.Tänk på det alla kompisar därute.




 
 
Kasper

Kasper

14 juli 2013 01:59

Vi hann ju inte lära känna varandra, trots att vi var på samma party. Tur i alla fall att du fick vara med om en "förfest", som Sigge skrev om. Och du hade tydligen en bra dag ändå, fast du måste åka ifrån så tidigt.

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards