mollesnutten

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

ÄR DU ALLDELES RYSK

Av molle - 23 mars 2013 12:05

I onsdags va vi i skogen,Smulan och Zebbe,hade tagit Bella med sig.Oj va kul det va att retas med henne  .Men är du alldeles rysk,sa matte.Tydligen nåt hennes mamma sagt,när barnen va för olydiga.

Men matte,det va så kul hon låt ju som en pipleksak.När jag kom i närheten.


Men när vi kom hem va det matte som blev alldeles rysk.Lillhusse hade kommit hem med papper från AF.

Oj,oj vad arg hon blev.Inte blev det bättre på fredan.Då kom ett nytt brev därifrån med motsatt innebörd.  Och jo kom från samma person,skrivet samma dag som mötet.Suck

Hon fråga honom vad sa de i onsdags egenteligen.

Vet inte sa han,tre tanter som sa en massa konstiga ord.Skulle behövt ha dig med som tolk.Tror tantelanterna ska va glada att virrpannan inte va med.  


Idag blev det i alla fall skogen.

 

Kallt imorse, men nu värmde solen.

 

Härligt med blåbärs ris under tassarna igen.

 

Även grus gillas för tillfället.

 

Morgontoalett på barmark är också skönt.Fast där tyckte jag matte va lite ofin,som tog kort.

 

Nu såg det ju inte lika trevligt ut överallt då.

 

Men nästan.

 

Eftersom dom små inte va med.Fick det bli en hög sten.

 

Sen blev det godissök.Har haft en bra promis tycker jag.Även om inga kompisar va med.Va visst nån sån där utställning,som Zebbe skulle på.

 

Men här blev det tvärstopp.Nej du tänker vänta till kantarellerna som doftar, kommer upp.Vadå långt till midsommar,det måste ju va om hörnet.Attans dumma virrpanna,hon gick ifrån mig.Fick väl följa med hem då.

Börjar nog bli lite äldre,matte kom mig när jag låg och snarka.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av molle - 1 september 2020 17:32

Det har gått några veckor , sen det inte va hållbart längre.Och vi har spridit din aska på ett av dina favoritställen. Inte för att jag vet att man får sånt ,men nu är det gjort. Själv springer du nog sida vid sida med Lizzie , nära nära som alltid ....

Av molle - 31 december 2019 13:42


    Jo jag vet att det va ett tag sen , men det mesta blitt lite slött. Det gäller ju inte matte då , hon fixar vad hon ska .Studier och sånt vet ni.   Vi har till och med hittat dom här som vi letat många år efter.       Trollhänder...

Av molle - 6 oktober 2019 15:03

    Ni vet den där utbildningen , första felsvaret va ett slarvfel hon vet att det är fyra sporer. Fast två på varje så då blev det 2  attans. Andra frågan som blev fel, förvirrade henne skrev rätt först och ändrade sedan.       Men man ...

Av molle - 8 september 2019 13:09

    Ni vet min virrpanna är egentligen pansjo.       Drar omkring och letar svamp.Men så jobbar hon ju 55 % också ,det är jag ju van vid. Fast nu hade hon fått för sig att utbilda sig på 50% ,hmm det blir ju 205% matte.       ...

Av molle - 23 augusti 2019 13:34

    Tjoho utbrister virrpannan , det har regnat av och till några veckor.Nu är det som att dra ur proppen till badvattnet , vet du.        Tja alltså dra gärna ur den du, jag vill inte bada. Faktiskt nästan aldrig.   Här har vi gått ...

Presentation


Välkommen till Molles värld

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Molles gästbok


Skapa flashcards